روسیه: آغاز واکسیناسیون در مقابل کرونا از دو هفته آینده آغاز می‌شود

    کد خبر :738260

یک رسانه روسی به نقل از منابع آگاه در دولت روسیه گزارش داد که توزیع واکسن کرونا در بین مراکز درمانی این کشور از دو هفته آینده آغاز خواهد شد.

خبرگزاری روسی ریانووستی روز شنبه به نقل از منابع آگاه در دولت روسیه گزارش داد که کار توزیع واکسن کرونا در بین مراکز درمانی این کشور از روز پانزدهم یا شانزدهم آگوست (۲۵ یا ۲۶ مردادماه) آغاز خواهد شد.

یک منبع آگاه در دولت روسیه به ریانووستی گفته است که واکسن تولید شده در مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروب‌شناسی «گاملیا» که کلیه آزمایش‌های بالینی را با موفقیت پشت سر گذاشته، در روزهای دهم تا دوازدهم آگوست (بیستم تا بیست‌ودوم مردادماه) رسماً به ثبت خواهد رسید و چند روز بعد نیز مجوز توزیع در بین مراکز درمانی را خواهد گرفت.

با این حال، واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا در روسیه بلافاصله پس از به ثبت رسیدن واکسن و توزیع آن در بین مراکز درمانی آغاز نخواهد شد.

«میخائیل موراشکو» وزیر بهداشت روسیه امروز شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که واکسیناسیون عمومی علیه کرونا در روسیه از ماه اکتبر (مهرماه) آغاز می‌شود. وی در این خصوص توضیح داد: «ما واکسیناسیون عمومی را برای ماه اکتبر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، زیرا باید یک ساختار جدید را در این زمینه به‌تدریج راه‌اندازی کنیم.»

به گزارش تسنیم،وزیر بهداشت روسیه همچنین تأکید کرد که واکسیناسیون عمومی در روسیه به‌صورت رایگان انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید