روحانی: آمریکا خواهد دید که نمی‌گذاریم صادرات نفت ایران به صفر برسد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۴
    کد خبر :529222
روحانی

رئیس جمهور هدف از تحریم ظالمانه و غیر قانونی آمریکا را فشار به مردم، کارگران و اقشار ضعیف جامعه دانست و با تاکید بر اینکه کارگران با تلاش در عرصه تولید و افزایش صادرات غیرنفتی ، در خط مقدم مقابله با تحریم های آمریکا هستند، اظهارداشت: هر واحدی که ظرفیت تولید را توسعه دهد بیشتر از منابع صندوق توسعه بهره مند می شود.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در سی‌امین جشنواره ملی قدردانی از کارگران نمونه کشوری، گفت: می‌دانید که در مقطع فعلی ما با دو موضوع مواجه هستیم، بنابراین شرایط ما، شرایط خاص و ویژه است.

وی ادامه داد: اولا ما در برابر یک تحریم ظالمانه و غیرقانونی آمریکا قرار گرفتیم که فشار این تحریم به طور مستقیم بر مردم عزیز کشورمان و به ویژه کارگران عزیز ما، اقشار متوسط و پایین جامعه است. من می خواهم یکی دو نکته راجع به این مسئله توضیح دهم و همه ما یعنی دولت، کارفرمایان، کارگران، کارآفرینان، بخش های مختلف تولیدی جامعه باید احساس کنیم امروز بار سنگین تری بر دوش ما است.

رئیس جمهور تصریح کرد: آمریکایی‌ها از طریق تحریم ظالمانه اخیر اولین هدف شان آن است که درآمد ارزی ما را کاهش دهند، یک منبع بزرگ درآمد ارزی ما همواره در کشورمان فروش نفت میعانات و برخی از صنایع بوده است که وابسته به تولید نفت و گاز است.

وی قدرت دولت را نتیجه پشتیبانی مردم و تلاش کارگران خواند و با اشاره به صادرات غیرنفتی ۴۰ میلیارد دلاری کشور تاکید کرد: هدف آمریکا از قطع صادرات نفت کاهش درآمد ارزی ماست و راه مقابله با آن تولید و صادرات غیرنفتی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم از ۲۹ نفر از کارگران نمونه ملی، مدیران واحدهای نمونه و کارگران نمونه سازمان بهزیستی و صندوق بیمه روستائیان و عشایر کشور با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تجلیل کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید