رندر بی ام و Nazca C2 کانسپت نسل جدید اما هیجان انگیزتر از نمونه قبلی

  • خودرو
  • جمعه ۶ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۵۱
    کد خبر :794000

دهه 1990 را باید برای خودروسازان یک دهه طلایی و افسانه‌ای به حساب آورد. زیرا در آن دهه شاهد معرفی برخی اتومبیل‌های کانسپت هیجان انگیزی بودیم که بعدها نسخه تولیدی بعضی از آنها وارد بازار شد و باقی نیز آینده نامشخصی پیدا کردند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– یکی از همین اتومبیل‌ها، خودرو کانسپت جذاب Nazca C2 بی ام و بود. یک ابراتومبیل که از طراحی منحصربفردی بهره می‌برد و توانست موردتوجه قرار گیرد. اگرچه بی ام و هیچ گاه به سراغ نسخه تولیدی آن نرفت، اما برخی معتقدند ممکن است در آینده نسل جدید این کانسپت رونمایی شود و سپس شاهد عرضه نسخه تولیدی آن باشیم.

اگرچه پروژه خودرو کانسپت Nazca C2 در آن زمان شکست خورده بود زیرا بی ام و برای تولید آن آستین بالا نزد، اما پیش بینی می‌شود در صورت رونمایی نسخه جدید کانسپت آن و تولید نمونه انبوه، بتواند نظر مخاطبان را با طراحی جذاب جلب کند. البته باید بیان داشت اینکه نسخه کانسپت جدید Nazca C2 ممکن است در آینده رونمایی شود تنها احتمال است و مدیران بی ام و به این موضوع هیچ اشاره نداشتند. بنابراین بهتر است در انتظار باقی ماند.

به هر حال اخیرا تصویر رندر جدید این ابراتومبیل آینده بی ام و منتشر شد که چهره جدید آن را در نسل بعد نشان می‌دهد. خودرویی که کاملا اقتباس گرفته از همان نسخه دهه 1990 است و یادآور ابراتومبیلی بوده که هیچ گاه بی ام و تلاشی برای عرضه نسخه انبوه آن نداشت.

این تفسیر مدرن تا حد زیادی تکامل یافته اصلی است اما نشانه‌های طراحی متضاد بسیاری نیز دارد. در قسمت جلویی، بینی دارای مجموعه‌ای حالت زاویه‌ای بوده که به نظر می‌رسد کاملاً مسدود شده است و همراه با تهویه قابل توجهی در زیر جریان دارد. به نظر رسیده چراغ‌های جلوی از همان استراتژی مک لارن 720S پیروی می‌کنند و نمای جلو را از بقیه ماشین جدا می‌سازد.

اطلاعاتی درباره طراحی عقب موجود نیست و نمی‌توان به موارد بیهوده پرداخت. در حالی که اولین نسخه نازکا با یک موتور 5.0 لیتری V12 با قدرت 300 اسب بخار (224 کیلووات) همراه بود، ما می‌خواهیم این تفسیر مدرن را با یک سیستم هیبریدی که قدرتی 1000 اسب بخاری ارائه می‌دهد، مشاهده کنیم. رقیبی برای استون مارتین Valkyrie که در آینده از راه خواهد رسید.

منبع

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید