رفتارهایی که نشان‌دهنده عدم انتخاب شما به عنوان گزینه اصلی در یک رابطه عاطفی است

    کد خبر :1046260
گزینه اصلی در یک رابطه عاطفی

در بحث روابط عاطفی هر چه با افراد بیشتری آشنا شوید، احتمال شکل گیری رابطه عاطفی بیشتر می شود.

با این حال، اغلب افراد به دنبال پیدا کردن نیمه ی گمشده ی خود هستند. و گرچه آدم ها دل شان می خواهد عشق واقعی زندگی خود را پیدا کنند، اما حقیقت این است که بسیاری در روابط عاطفی خود یک به اصطلاح «گزینه ی زاپاس» دارند. و ممکن است خود ما هم گزینه ی اصلی شریک عاطفی مان نباشیم.

در ادامه از رفتارهایی خواهیم گفت که نشان می دهند مرد زندگی تان نگاه جدی ای به رابطه عاطفی اش با شما ندارد و شما را گزینه ی اصلی خود نمی داند.

۱- بیشتر اوقات برنامه هایش با شما را لغو می کند

همه ی ما ممکن است گاهی بدقول شویم، اما اگر این اتفاق زیاد رخ دهد باید آن را یک نشانه ی هشداردهنده بدانید.

اگر این رفتار به عادت مرد زندگی تان تبدیل شده، تا زمانی که خودتان دست به کار نشوید، به این کار ادامه خواهد داد.

بنابراین اگر مدت زیادی طول می کشد تا او بالاخره به درخواست تان برای یک قرار دو نفره پاسخ مثبت دهد، احتمالاً شما گزینه ی اصلی او نیستید.

اگر متوجه شده اید که شریک عاطفی تان بیشتر اوقات برنامه های مشترک تان را در لحظه ی آخر لغو می کند، ممکن است معنایش این باشد که رابطه تان برای او جدی نیست.

۲- قرارهای دو نفره تان را به صحبت با تلفن می گذراند

اگر شریک عاطفی تان وقت هایی که پیش هم هستید را دائماً پای تلفن می گذراند، ممکن است به این معنا باشد که او مشکلاتی در زمینه ی دلبستگی دارد.

ممکن است صمیمیت با دیگران برایش دشوار باشد، به همین دلیل خود را پشت تلفن همراهش پنهان می کند.

وقتی کسی تمایلی به توجه نشان دادن به شما نداشته باشد، سعی می کند تا حد ممکن از تعامل با شما خودداری کند، چه با تلفن حرف زدن و چه با هر کار دیگری.

اگر این اتفاق در رابطه عاطفی شما هم رخ می دهد، نباید به آن بی توجه باشد. شما لیاقتش را دارید که اولویت شریک عاطفی تان باشید، نه گزینه ی زاپاسش.

مردی که اوقات باهم بودن تان را به صحبت با تلفن می گذراند نباید انتخاب اول شما هم باشد.

۳- دوستانش شما را نمی شناسند

اگر مدتی از شروع رابطه تان می گذرد اما شریک عاطفی تان هنوز شما را به هیچ یک از دوستان نزدیک یا اعضای خانواده اش معرفی نکرده، این یک نشانه ی هشداردهنده محسوب می شود.

ممکن است هنوز آمادگی متعهد شدن را نداشته باشد. یا از آن بدتر اینکه سعی داشته باشد از متعهد شدن به شما خودداری کند.

یک نشانه ی هشداردهنده ی دیگر این است که مرد زندگی تان نه تنها شما را به عزیزانش معرفی نکرده، بلکه اصلاً درباره ی شما با او صحبت نکرده است. ممکن است سعی داشته باشد شما را پنهان نگه دارد و این نشان می دهد که او آمادگی شروع یک رابطه ی جدی را ندارد.

ممکن هم هست که او این کار را ناخودآگاه انجام داده باشد، اما نحوه ی رفتار او با شما کافی است برای اینکه متوجه شوید عشق واقعی او هستید یا گزینه ی زاپاسش.

۴- هدف هایتان را تمسخر می کند

مثلاً اگر همیشه آرزوی سفر به کشور خاصی را داشته اید، ممکن است مرد زندگی تان به شما بگوید که فکر احمقانه ای است و دلیلی هم برای اثبات نظر خود بیاورد.

گاهی حتی زمانی که شریک عاطفی تان سعی می کند اینگونه به نظر برسد که ایده هایتان برایش جالب است، ممکن است متوجه شوید که صرفاً در حال وانمود کردن است. شاید هضمش برایتان دشوار باشد، اما رویاهای شما ممکن است برای او منفعتی نداشته باشد و به همین دلیل برایش مهم نباشد.

متأسفانه اگر شریک عاطفی تان نسبت به رویاهای شما علاقه ی صادقانه ای نشان نمی دهد، یعنی اهمیت چندانی برایش ندارید و گزینه ی اصلی او نیستید.

۵- نمی توانید رویش حساب کنید

این امر به اشکال مختلفی نمود پیدا می کند.

صرفاً به این شکل نیست که شریک عاطفی تان برنامه هایتان را در لحظه ی آخر لغو می کند. ممکن است بگوید که با شما تماس خواهد گرفت اما این کار را نکند، یا ممکن است یک روز کامل خبری از او نشود.

نداشتن ارتباط مداوم چیزی نیست که از کنار آن بتوان ساده عبور کرد. این امر یک نشانه ی هشداردهنده ی بزرگ است و ممکن است اعتماد به نفس شما را هم تحت تأثیر قرار دهد. اگر وقت هایی که باهم قرار می گذارید، سر قرار حاضر نمی شود، یا باعث می شود احساس کنید برایش اهمیتی ندارید، نشان دهنده ی این است که او علاقه ی چندانی به شما ندارد.

۶- طبل تو خالی است

مرد زندگی تان زیاد صحبت می کند، عاشقانه ترین حرف ها را می زند و به همه ی پست هایتان در شبکه های اجتماعی واکنش نشان می دهد. اما وقتی که باید حامی تان باشد، نمی توانید رویش حساب کنید.

این امر در مورد همه چیز صدق می کند: شما می خواهید همدیگر را ببینید، با یکدیگر برنامه بریزید و درباره ی آینده ی مشترک تان خیالپردازی کنید. اما وقتی زمان محقق کردن شان فرا می رسد، هیچ اتفاقی رخ نمی دهد و دلیلش این است که او یک میلیون بهانه دارد.

مردی که شما را عرق در تمجید و توجه می کند اما وقت هایی که واقعاً به او نیاز دارید خبری از او نمی شود، صرفاً در حال بازی دادن شما است.

بنابراین اگر به شریک عاطفی تان بگویید که رفتارش شما را آزار می دهد اما او تغییری ایجاد نکند، ارزشش را ندارد وقت خود را صرف کسی کنید که هیچ تلاشی برای اصلاح اشتباهاتش نمی کند.

۷- در ابتدا توجه چندانی به شما نداشت

وقتی رابطه تان را شروع کردید، اوضاع وحشتناک نبود، اما شاید شریک عاطفی تان توجه چندانی هم به شما نداشت و شما مجبور بودید برای گذاشتن قرار دو نفره با او تلاش کنید یا به روش هایی او را تحت تأثیر قرار دهید.

اگر شریک عاطفی تان یکباره به شما توجه پیدا کرد، این یک نشانه ی هشداردهنده محسوب می شود.

این مورد ممکن است به وضوح نشانه های دیگر نباشد، اما معنایش این نیست که به اهمیت آن ها نیست.

ممکن است مرد زندگی تان در ابتدای رابطه تان با زن دیگری آشنا شده بود که به او بیشتر علاقه داشته اما چون با او به نتیجه نرسیده بود، به سراغ گزینه ی بعدی خود یعنی شما رفته باشد.

۸- تحمل کوچک ترین انتقادی را ندارد

مرد زندگی تان حتی اگر بی عیب و نقص، مؤدب و باهوش به نظر برشد، باز هم نمی تواند شخص کاملی باشد. اگرچه عشق چشم را کور می کند، اما هیچکس بی عیب و نقص نیست.

اگر احساس می کنید با مطرح کردن یک مشکل یا اشاره به ایراداتش، به کلی از دسترس خارج خواهد شد، این مسأله را دست کم نگیرید. حس ششم تان می خواهد به شما چیزی بگوید.

اگر اولویت شریک عاطفی تان نباشید، با شما یک رابطه واقعی نخواهد ساخت. و ما اغلب به کسانی که برایمان مهم اند و دوست شان داریم، گوش می دهیم.

سعی کنید از او بابت چیزی انتقاد کنید، بخصوص اگر آن چیز احساس بدی به شما می دهد. اگر از زیر صحبت کردن در نرود و مایل به حل مشکل باشد، یعنی شما برایش مهم اید.

اما اگر مشکل را قبول نداشته باشد و مایل به صحبت با شما نباشد، وقتش رسیده این رابطه را تمام کنید، بخصوص اگر به دنبال رابطه ای جدی باشد.

۹- لحظه ی آخر با شما برنامه می ریزد

عیب گزینه ی زاپاس کسی بودن این است که او می داند شما همیشه در دسترسش خواهید بود.

این بخصوص در مورد زمانی صدق می کند که شما به محض اینکه خبری از مرد زندگی تان شد، تمام برنامه های دیگرتان را لغو می کنید.

بنابراین اگر رابطه تان برای شریک عاطفی تان جدی نباشد، تنها زمانی به سراغ شما می آید که از زنی که اولویت اصلی او است، ناامید می شود. او می داند که اگر بخواهد با کسی بیرون برود، شما را به عنوان گزینه ی زاپاس در اختیار دارد.

در اینصورت بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که به ساز او نرقصید و برای وقت تان ارزش قائل شوید.

تنها نفع خودتان را در نظر بگیرد و به او یاد دهید که برای وقت و توجه شما هم ارزش قائل باشد.

۱۰- در مناسبت ها کنارتان نیست

مرد زندگی تان در مناسبت ها یا برای موقعیت های خاص با شما برنامه نمی ریزد. و هر بار هم که خودتان به این مسأله اشاره می کنید، موضوع صحبت را عوض می کند یا به روشی دیگر از پاسخ دادن طفره می رود.

بدتر آنکه با شما برنامه می ریزد اما در آخرین لحظه با دم دستی ترین بهانه ای که به ذهنش می رسد، آن برنامه را لغو می کند. در حالی که در واقع پیش خانواده اش یا شخص دیگری است.

به او اجازه ندهید ارزش تان را زیر سؤال ببرد.

۱۱- مسئولیت پذیر نیست

اگر شریک عاطفی تان هیچ بخشی از زندگی روزمره ی خود را با شما شریک نمی شود، احتمالاً شما گزینه ی اصلی او نیستید. مثلاً شما دل تان می خواهد که باهم به پیاده روی یا باشگاه بروید، اما او قبول نمی کند.

این امر در مورد هر چیز دیگری هم صدق می کند. مثلاً دل تان می خواهد که باهم عضو یک باشگاه کتابخوانی یا دوره ی آموزش رقص شوید، اما او به هیچ کدام آن ها علاقه نشان نمی دهد.

دلیلش این است که او دلش نمی خواهد به شما و رابطه تان متعهد شود و همینطور دوست ندارد که شما احساس کنید رابطه تان جدی است.

۱۲- برنامه ای برای آینده ی مشترک تان ندارد

اگر قصد ایجاد یک رابطه ی متعهدانه را داشته باشد، صحبت درباره ی آینده امری ضروری است.

این قدمی است که هر کسی باید در یک رابطه عاطفی جدی بردارد. شما باید مطمئن شوید که هر دویتان در یک جهت قرار دارید و خواسته های مشابهی از زندگی دارید.

در یک رابطه ی متعهدانه، شما باید بتوانید درباره ی مسائل مهم با یکدیگر صحبت کنید و تصمیمات مشترک اتخاذ کنید.

اگر مرد زندگی تان از انجام این کارها خودداری می کنید و می گوید شما او را تحت فشار گذاشته اید، باید به این رابطه پایان دهید.

شما نیازی به کسی ندارید که هیچ آینده ی مشترکی برای خود با شما نمی بیند؛ ممکن است هنوز برای این کار آماده نباشد. در هر صورت، تقصیری متوجه شما نیست.

 روزیاتو

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید