رضوانی:‌ با ۷ استخر نمی‌توان جادو کرد

  • ورزشی
  • چهارشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۷ ۱۴:۰۲
    کد خبر :362410

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیاز به مربیان خارجی و استفاده از دانش روز دنیا را از عوامل کلیدی در کسب موفقیت شنا و شیرجه دانست.

محسن رضوانی در گفت‌وگو با مهر درباره ارزیابی‌اش از نتایج تیم‌های شنا، شیرجه و واترپلو در بازی‌های آسیایی گفت: در شیرجه قطعاً به مربی خارجی نیاز داریم و باید سرمایه‌گذاری بر روی استعدادهای کوچک را از امروز آغاز کنیم. واقعیت شیرجه ما همین است. ناگفته نماند که باید بحث کارشناسی و علت اعزام شهنام نظرپور به مسابقات را نیز جویا شویم که چطور با وجود آسیب‌دیدگی در کمرش عازم شد.

وی در ادامه افزود: رکوردهای خوبی زده شد اما سطح آسیا فراتر از رکوردهای ملی ما رفته و تیم‌هایی مانند کره شمالی و اندونزی پیشرفت بسیاری را داشته‌اند و این نشان می‌دهد که شیرجه ایران به مربیان بادانش نیاز دارد که خوشبختانه این مربیان در کشورهای آسیای شرقی حضور دارند. همانطور که دیدید، ۱۰ طلای توزیع شده در شیرجه به چینی‌ها تعلق گرفت.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تصریح کرد: در بخش شنا نیز همانطور که بارها اعلام کرده‌ام، ما به یک پروسه و علم نیاز داریم تا آن را اجرایی کنیم. حضور مشاور خارجی نیز یکی دیگر از نیازها است. چند شناگر خوب ما در بازی‌های آسیایی رکورد ۹ ساله ملی را شکستند که در سطح کشور قابل تقدیر است اما اگر بخواهیم فراتر از ایران برویم، باید حتماً از مربیان برجسته دنیا استفاده کنیم.

رضوانی بیان کرد: حتماً در جلسه کمیته فنی، نتایج کسب شده در شنا را مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد و تغییراتی نیز در سطح ملی خواهیم داشت و استفاده از مربیان خارجی در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد. البته این را نیز می‌دانیم که ورزش کشور از نظر اقتصادی دچار مضیقه است و ما باید منتظر بمانیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم به این اولویت‌ها برسیم.

وی با اشاره به کسب مدال برنز واترپلو پس از ۴۴ سال اظهار کرد: در واترپلو اتفاق بزرگی رخ داد، به بازیکنان تیم، کادر فنی بخصوص چریچ، سرپرست، روانشناس، آنالیزور و فیزیوتراپ تیم تبریک می‌گویم که همگی دست به دست هم دادند و یک پروسه سه ساله را پشت سر گذاشتند. در ۶ ماه آخر نیز تیم ملی نتیجه یک ساختار کامل را دید. هر چه ساختار کامل‌تر باشد، نتیجه آن نیز بهتر خواهد بود. به جرأت می‌توانم بگویم که یک اتفاق بزرگ رقم خورد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو ادامه داد: کسب مدال در رشته‌های آبی کار بسیار سختی است ضمن احترام به سایر رشته‌ها که اصلاً قصد ندارم نام رشته خاصی را بگویم اما به جرأت باید بگویم که در رویدادهای مهمی مانند المپیک و بازی‌های آسیایی، دو رشته شنا و دوومیدانی از اهمیت خاصی برخوردار هستند و کسب مدال واترپلو، نام کشور ما را بر سر زبان‌ها انداخت که به آن افتخار می‌کنیم.

رضوانی از حمایت‌های سلطانی‌فر تشکر کرد و افزود: باید از حمایت‌های ویژه سلطانی‌فر تشکر کنم چرا که از مدیران پایین‌دست او بارها کارشکنی رخ داد تا واترپلو به بازی‌های آسیایی اعزام نشود اما او با سعه‌صدر، شرایط اعزام تیم را فراهم کرد. همچنین از سجادی تشکر می‌کنم که او نیز با نگاه مثبت و فرهنگی‌اش، انرژی بسیاری را به تیم و شخص من انتقال داد.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: همانطور که می‌دانید، واترپلو دو دوره به بازی‌های آسیایی اعزام نشده بود و حدود سه ماه پیش نیز صحبت‌هایی مطرح می‌شد که واترپلو ۱۷ بر ۱ نتیجه را مقابل چین واگذار کرده است و همین صحبت‌ها باعث دلسری بازیکنان تیم می‌شد اما آنها بدون حاشیه و سر و صدا، دست به چنین کار بزرگی زدند و مدال برنز بازی‌های آسیایی را پس از ۴۴ سال کسب کردند. امیدوارم که این مدال منشأ خیر برای این رشته و قدم‌های آتی باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که وزارت ورزش و جوانان برای رسیدن شنا به مدال در رویدادهای بین‌المللی چه بودجه‌ای را باید در نظر بگیرد؟ افزود: بودجه‌ای که به فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو تعلق می‌گیرد، معادل هندبال و بسکتبال است و حتی شاید از آنها نیز کمتر باشد، از این نکته نباید غافل شد که هر یک از رشته‌های فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، المپیکی هستند. البته از زمان حضور سجادی در وزارت ورزش، توجهات و نگاه‌ها بهتر شد و در دوره حضور سلطانی‌فر نیز بودجه کمی افزایش یافت اما این اعداد و رقم، اعداد و رقمی نیستند که بتوان از آن انتظار مدال داشت.

رضوانی تأکید کرد: تا چند روز دیگر حدود ۵۰-۴۰ شناگر نوجوان از سراسر کشور در اردو حاضر خواهند شد که نیاز اصلی آنها، حضور مربی خارجی است. ما برای رقم زدن یک کار بزرگ در رویدادهای بین المللی نیاز به بودجه داریم و با ۷ استخری که در اختیار هیئت‌ها است، این کار شدنی نیست. با معجزه و جادو نمی‌توان دست به چنین کاری زد. یک پروسه باید طی شود و آن اینکه شناگران از ۱۰ سالگی در مدرسه شنا کنند و نگاه مسافرتی از ورزشکاران ملی حذف شود و باید کار بر روی تیم های پایه را قوی‌تر کنیم.

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پایان بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به بخش پایه داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی در بخش مردان سه کشور چین، ژاپن و سنگاپور، مدال‌ها را کسب کردند که البته شناگر سنگاپور همان اسکولینگ معروف است که در المپیک مایکل فلپس را گرفت. اگر بخواهیم کار ویژه‌ای انجام دهیم، باید استخرها در اختیار هیئت‌ها قرار گیرد و حداقل سه مربی و مشاور خارجی در کشور حضور داشته باشند که اینها همگی نیاز به یک بودجه ویژه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید