رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز

    کد خبر :415214

کارشناس نجوم از رصد آذرگوی های بارش شهابی ثوری بعد از غروب امروز خبر داد.

علی آزادگان با بیان اینکه بارش شهابی ثوری بارشی است که برخلاف نام مشهورش، چندان پر شهاب نیست، در گفتگو با مهر اظهار کرد: ویژگی بارز این بارش شهابی گسترده بودن مدت زمان آن است که حتی موجب شده تاریخ اوج بارش هم دقت درستی نداشته باشد و بین منابع مختلف، متفاوت باشد.

این کارشناس نجوم ادامه داد: بارش شهابی ثوری دارای دو شاخه به نامهای بارش ثوری جنوبی و شمالی است و منشا آن سیارک ۲۰۰۴TG۱۰ است و منشا بارش ثوری جنوبی دنباله دار «انکه» است.

آزادگان با بیان اینکه گستردگی و ریتم آهسته این بارش موجب شده نتوان اوج آن را به دقت پیش بینی کرد، خاطرنشان کرد: با این حال می توان یکی از این شبهایی که بارش ثوری به اوج می رسد را ۲۱آبان دانست.

به گفته وی، همزمان با غروب خورشید روز یکشنبه ۲۰ آبان می توان برای رصد شهاب های این بارش خود را به زیر آسمانی تاریک رساند و تا سحرگاه دوشنبه ۲۱ آبان به رصد آن پرداخت. البته در این بارش هم مانند بقیه بارشها احتمال دیدن شهابها از نیمه شب به بعد افزایش می یابد.

وی بیان کرد: البته به اوج رسیدن این بارش حدود ۵ شهاب در ساعت را نصیب رصدگران می کند که در مقابل بارشهای قوی سال حرف چندانی برای گفتن ندارد.

آزادگان افزود: ویژگی مهم این بارش معمولا آذرگویهای آن است و منظور از آذرگوی همان شهاب های بسیار درخشان بارش شهابی ثوری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید