بازار بی رمق سرمایه دوباره جان گرفت

    کد خبر :1029818
شاخص بورس تهران

معامله‌گران امروز بیش از 8.2 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 277 هزار فقره معامله و به ارزش 4 هزار و 885 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 0.52 درصد افزایش یافتند.

این دو شاخص با معیار هموزن 0.89 درصد رشد کردند، شاخص آزاد شناور 0.62 درصد افزایش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.64 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم بورس 0.37 درصد افزایش یافت.

نمادهای پالایش نفت اصفهان، ملی مس، فولاد مبارکه، بانک ملت، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت بندرعباس و پالایشگاه تهران به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 157 واحد افزایش به رقم 24 هزار و 60 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 336 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 411 هزار میلیارد تومان شد. معامله‌گران امروز بیش از 3.3 میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب 147 هزار فقره معامله و به ارزش 3 هزار و 164 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

پس از معاملات امروز ۴۶۵ نماد سبزرنگ و ۳۳۴ نماد دیگر قرمزپوش شدند، در بازار امروز ۵۰ صف خرید و ۸۳ صف فروش دیده شد. باید گفت ارزش دلاری بازار (بورس و فرا‌بورس) در روز جاری به ۱۵۸ میلیارد دلار رسید همچنین ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس) در روز جاری به سطح ۳، ۴۲۱ میلیارد تومان رسیده است.

شاخص کل و شاخص قیمت در فرابورس امروز 0.66 درصد افزایش یافتند، این دو شاخص با معیار هموزن 1.38 درصد افزایش یافت.شاخص بازار اول فرابورس 1.2 درصد رشد کرد، شاخص بازار دوم فرابورس 0.47 درصد افزایش یافت.

نمادهای ایران‌خودرو دیزل، بیمه پاسارگاد، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، بندری سینا، صبا تأمین و مالی سپهرصادرات بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

به گزارش فارس، روز گذشته رئیس سازمان بورس اعلام کرد قرار است تا آخر سال 6 هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی و با عاملیت صندوق تثبیت بازار در بورس سرمایه‌گذاری شود و از طرفی کارشناسان می‌گویند با توجه به ریزش‌های گذشته سهام بنیادی ارزنده است و نباید با ریسک‌های غیرسیستماتیک و خارج از مجموعه سهامداران دچار ترس شوند و سهام ارزنده خود را همراه با ضرر بفروشند، به هر حال سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه در یک فرآیند بلندمدت حداقل 3 ساله است و ریسک و نوسان جزء ذات این بازار به شمار می‌رود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید