رشد بخش خصوصی امارات به پایین‌ترین سطح ۹ ساله خود رسید

    کد خبر :620713

رشد بخش خصوصی غیرنفتی امارات‌متحده عربی در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسید.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، رشد بخش خصوصی غیرنفتی امارات‌متحده عربی در ماه سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود در ۹ سال اخیر رسید. در این ماه سفارشات جدید، رکورد پایین تازه‌ای به ثبت رساند که نشان داد تقاضا در حال کاهش یافتن است.

 

شاخص اصلاح شده فصلی مدیران خرید امارات (پی‌ام‌آی) ای‌اچ‌اس مارکیت، که بخش‌های تولید و خدمات را در بر می‌گیرد، از ۵۱.۶ واحد در ماه آگوست، به ۵۱.۱ واحد افت کرد.

 

هرچند بخش غیرنفتی امارات در محدوده رشد باقی ماند -اعداد بالای ۵۰ این شاخص نشان‌دهنده رشد هستند و اعداد پایین‌تر از ۵۰ به معنای انقباض می‌باشند- اما این ضعیف‌ترین رشد بخش غیرنفتی امارات از ماه می ۲۰۱۰ تا کنون بود.

 

سفارشات جدید در پایین‌ترین سطح خود از زمان آغاز به کار این شاخص در بیش از ۱۰ سال گذشته، تا کنون، قرار دارند، که این نشان می‌دهد تقاضا در بخش غیرنفتی این کشور، بسیار پایین آمده است. هرچند تولید امارات نسبت به ماه گذشته رشد کرده است اما میزان آن نزدیک به پایین‌ترین سطح ۶ ساله باقی مانده است.

 

رشد استخدام مثبت اما ضعیف بود. اکثر شرکت‌ها به دنبال کاهش تعداد شغل‌های خود در ماه گذشته، این ماه تعداد مشاغل را دست نخورده باقی گذاشتند.

 

طبق داده‌های اولیه‌ای که توسط دولت منتشر شده است، اقتصاد امارات در سال ۲۰۱۸ با ۱.۷ روبرو شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید