رای دیوان عالی اروپا: اوبر یک شرکت تاکسیرانی است و نه فن آوری

    کد خبر :179611

خبرگزاری آسوشیتدپرس از بروکسل اعلام کرد که دیوان عالی اروپا امروز در حکمی که صادر کرد، اوبر را یک شرکت تاکسیرانی دانست نه ارائه دهنده خدمات فن آوری.

آسوشیتدپرس افزود: رای امروز دیوان عدالت اروپا می تواند بر دیگر شرکت های فن آوری و نحوه تنظیم مقررات آنها در 28 عضو این اتحادیه تاثیر گذارد.
پیشتر اتحادیه تاکسیرانان بارسلونا در شکایتی خواستار ممنوعیت فعالیت این شرکت خصوصی آمریکایی در این شهر اسپانیا شده بود. این تاکسیرانان، اوبر را به رقابت نامنصفانه متهم کرده و خواهان آن بودند که رانندگان این شرکت مجوزهای لازم را اخذ کنند.
از سوی دیگر، شرکت اوبر خواستار آن بود که شرکت ارائه دهنده خدمات فن آوری و نه یک شرکت حمل و نقل قلمداد شود چرا که مبنای فعالیت آن بر اپلیکیشنی استوار است که ارتباط رانندگان را با مسافران برقرار می کند.
بنا به رای دادگاه، خدماتی که شرکت هایی مانند اوبر ارائه می دهند در زمره خدمات حمل و نقل به حساب آمده و مقررات تجارت الکترونیک اتحادیه اروپا شامل آنها نمی شود.
اوبر هم اکنون در برخی از کشورهای اروپایی مجبور به رعایت قوانین محلی شده و به عنوان مثال فرانسه به کارگیری رانندگان آزاد و خارج از چتر مقررات را برای این شرکت خصوصی ممنوع کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید