راهکاری ساده برای رهایی از خطر زوال عقل

    کد خبر :904471

به گزارش دیلی‌میل، محققان در آخرین بررسی خود متوجه شدند، داشتن احساس هدف در زندگی می‌تواند موجب کاهش خطر ابتلا به زوال عقل شود.

محققان با بررسی شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلی و داده های بیش از 62 هزار سالمند در سه قاره متوجه شدند هدفمندی می تواند اختلال شناختی بالینی را تا  ۱۹ درصد کاهش دهد؛ همچنین  افرادی با حس هدف بالاتر تمایل بیشتری به ورزش کردن دارند.

آنها متوجه شدند هدف یا معنای بالاتر در زندگی به صورت قابل توجهی به کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختی مربوط می شود. این سطح از اختلال شناختی به اندازه زوال عقل جدی نیست، اما باعث افزایش خطر ابتلا به این بیماری می شود.

بر اساس شواهد قبلی احساس هدف در زندگی نقش موثری در بهبود استرس و کاهش التهاب در مغز دارد که هر دو مورد خطر زوال عقل را کاهش می دهد.

نتایج  یافته های مجله «Aging Research Reviews»، نشان داد که به نظر نمی رسد خلق و خوی مثبت بر خطر زوال عقل موثر باشد، جاشوا استات، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالج لندن اظهار داشت: برنامه‌های پیشگیری از زوال عقل برای گروه‌های در معرض خطر به فعالیت‌هایی که هدف و معنا را برای زندگی افراد هدیه می دهند تمرکز کرده و جایگزین فعالیت‌های لذت‌گرایانه که خلق و خوی مثبت را افزایش دهند کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید