راهنمای خرید پروژکتور ال ای دی با قیمت خوب

    کد خبر :977133

پروژکتور ال ای دی چراغی عموما با شار و شدت نوری بالا است که اغلب برای روشنایی محیط‌های بیرونی استفاده می‌شود. از پروژکتور ال ای دی بیشتر برای نورپردازی ٖورزشگاه ها و استادیوم ها گرفته تا استخرها، فروشگاه ها و فضاهای کوچک حیاط و باغ،استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد شدت و حجم نور تولیدی پروژکتور ال ای دی زیاد است و مصرف انرژی بهینه نکته‌ی مهم در استفاده از پروژکتور ال ای دی است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی این امر تا حدودی زیادی محقق شده و اکنون پروژکتور ال ای دی توانسته است تا نزدیک به ۸۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به پروژکتورهای قدیمی داشته باشد.

اما مصرف کمتر انرژی تنها یکی از مزیت‌های پروژکتور ال ای دی است. در ادامه با هم چند مورد دیگر از برتری‌های پروژکتور ال ای دی نسبت به پروژکتور قدیمی را با هم بررسی می‌کنیم.

مزایای پروژکتور ال ای دی در مقایسه با پروژکتور قدیمی:

♦ حرارت تولیدی کمتر با کمک ساختار بروز شده و مصرف انرژی کمتر

♦ طول عمر بالاتر که یکی از دلایل آن حرارت تولید شده کمتر است که سبب می‌شود استهلاک پروژکتور ال ای دی در طول زمان به کمترین حد ممکن برسد.

♦ قابلیت شخصی‌سازی شدت نور در جهت نورپردازی و متناسب با ساعات مختلف روز که نقش مهمی در کنترل هزینه انرژی و صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود.

♦ امکان استفاده از چیپ‌های رنگی که امکان استفاده از پروژکتور ال ای دی را در کاربری‌های دکوراتیو و تزئینی را می‌دهد.

مدل‌های مختلف نورپردازی با استفاده از پروژکتور ال ای دی:

♦ نورپردازی عمومی با استفاده از پروژکتور ال ای دی: در فضاهای وسیعی که ما نیاز به یک روشنایی عمومی با کیفیت داریم که در آن تمام اشیاء و افراد باید به خوبی دیده شوند، پروژکتور ال ای دی اولین انتخاب ما است.

به عنوان مثال در نورپردازی یک سالن ورزشی با استفاده از نور با کیفیت پروژکتور ال ای دی محیط از روشنایی کافی برای بازی بازیکنان برخوردار است و تماشاچیان هم تجربه بهتر و خوشایندتری از فضا می‌گیرند. همین موضوع در سوله‌ها و اماکن صنعتی مانند کارخانه‌ها نیز صادق است و پروژکتور ال ای دی بهترین انتخاب برای نورپردازی این دست فضاها است.

♦ پروژکتور ال ای دی و نورپردازی امنیتی: ترکیب یک نور با کیفیت و یک نورپردازی با دقت و حساب شده، بهترین عامل در تأمین امنیت یک محیط است. دوربین‌های مداربسته نیز برای ضبط تصاویر با دقت و بدون اختلال نیز نیاز به روشنایی مناسب در فضا هستند. پروژکتور ال ای دی تولید شده توسط برندهای معتبر از نور بدون فلیکر برخوردارند. قابلیتی که سبب می‌شود تا تصاویر ضبط شده توسط دوربین در محیطی تحت روشنایی پروژکتور ال ای دی بدون هیچ گونه اختلال یا به اصطلاح فلیکر باشند.

♦ نورپردازی دکوراتیو با استفاده از پروژکتور ال ای دی: در بحث نورپردازی دکوراتیو و تزئینی مهم‌ترین قابلیت یک چراغ امکان سفارشی سازی مطابق طرح و نیاز شما است. از آن جایی که یکی از اولین گزینه‌ها در نورپردازی اماکن تاریخ و یا بناهای فرهنگی، پروژکتور ال ای دی است، تولیدکننده‌های پروژکتور ال ای دی به این با اضافه کردن قابلیت تنظیم شدت و جهت نور و همچنین امکان استفاده از چیپ‌های رنگی، پروژکتور ال ای دی را برای استفاده در این فضاها آماده کردند.

پروژکتور ال ای دی با کدام دمای رنگ نور انتخاب کنم؟

اگر از پروژکتور ال ای دی با چیپ‌های رنگی استفاده نمی‌کنید و ترجیحتان استفاده از پروژکتور ال ای دی با چیپ استاندارد است، می‌توانید از میان سه رنگ دمای نور آفتابی، طبیعی و مهتابی انتخاب کنید.

رنگ‌های آفتابی پروژکتور ال ای دی سبب ایجاد یک فضای دوستانه و گرم می‌شوند و برای نورپردازی فضای سبز و باغ‌ها مناسب هستند در حالی که رنگ مهتابی برای نورپردازی امنیتی که در آن نیاز داریم تا یک نور شفاف‌تر و شدیدتر داشته باشیم مناسب‌تر است. برای ایجاد یک فضای معتدل و حسی مانند حس نور آفتاب نیز بهتر است به سراغ رنگ دمای نور طبیعی بروید تا نزدیک‌ترین حس را به نور طبیعی آفتاب داشته باشید.

با توجه به مطالب گفته شده تا اینجا، شما اکنون دید بهتری نسبت به پروژکتور ال ای دی و انواع آن دارید و اگر قصد خرید پروژکتور ال ای دی دارید در گام بعدی بهتر است انواع مختلف پروژکتورهای تولید شده در کشور را بررسی کنید و با مقایسه مشخصات فنی بهترین انتخاب را داشته باشید.

اکووات، تولید کننده انواع چراغ‌های مدرن است که توانسته است چراغ‌های با کیفیت با استانداردهای روز اروپا و جهان را در کشورمان تولید کند. پروژکتورهای ال ای دی اکووات در طرح‌های مختلف متناسب با کاربری‌های مختلف تولید شده است، برای بررسی انواع پروژکتورهای ال ای دی تولیدشده توسط اکووات به وب سایت www.ecowat.com سر بزنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید