راز های‌خرید از چین: راهی به‌سوی صرفه‌جویی بیشتر و خرید هوشمندانه

    کد خبر :1002703

از خرید از چین، این است که با خرید مستقیم از تولیدکنندگان چینی، می‌توانید کالاهای باکیفیت را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازارهای دیگر تهیه کنید؛ اما چطور؟

راز خرید از چین، این است که با خرید مستقیم از تولیدکنندگان چینی، می‌توانید کالاهای باکیفیت را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از بازارهای دیگر تهیه کنید؛ اما چطور؟ چین به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان جهان، تولیدات گسترده‌ای در زمینه‌های مختلف از جمله الکترونیک، تجهیزات پزشکی، لوازم‌خانگی و پوشاک دارد. اما برای خرید از چین، باید مواردی را در نظر داشته باشید. اولین مورد، انتخاب یک تأمین‌کننده معتبر است. برای این کار، می‌توانید از وب‌سایت‌های معتبری مانند Alibaba ، Made in China و… استفاده کنید و نظرات و امتیازات قبلی مشتریان را بررسی کنید. همچنین، باید قیمت را بادقت بررسی کنید و از هزینه‌های اضافی مانند هزینه حمل‌ونقل، بیمه و گمرک آگاه باشید. توجه کنید که شما می‌توانید با رعایت این موارد کالاهای باکیفیت را با قیمت مناسب تهیه کنید.

مراحل خرید از چین

مراحل خرید کالا از چین به‌طورکلی عبارت‌اند از:

انتخاب کالا: ابتدا باید کالای موردنظر خود را از سایت‌های فروشگاهی چینی انتخاب کنید. در این مرحله باید به جزئیات کالا، قیمت، شرایط خرید و ارسال توجه کنید.

پرداخت هزینه: پس از انتخاب کالا، باید مبلغ کالا را به فروشنده پرداخت کنید. برای پرداخت می‌توانید از روش‌های پرداختی؛ مانند وسترن یونیون، پی پال و کارت اعتباری استفاده کنید.

ارسال به آدرس مقصد: پس از پرداخت، باید نحوه ارسال کالا و آدرس مقصد را به فروشنده اعلام کنید. برای ارسال کالا می‌توانید از روش‌های پست سفارشی، DHL یا EMS استفاده کنید.

پیگیری سفارش: پس از ارسال کالا باید به پیگیری وضعیت کالا توجه کنید تا بدانید کالا به مقصد رسیده است یا خیر. برخی از فروشندگان به شما یک کد پیگیری می‌دهند که با استفاده از آن می‌توانید وضعیت کالا را پیگیری کنید.

دریافت کالا: پس از رسیدن کالا به مقصد، باید آن را از پست یا مرکز تحویل دریافت کنید. در این مرحله باید مراقب بوده و قبل از امضای رسید، کالا را بادقت بررسی کنید تا از سالم‌بودن آن اطمینان حاصل کنید.

بررسی کیفیت: پس از دریافت کالا باید آن را بررسی کنید و در صورت نیاز با فروشنده تماس بگیرید و مشکلات را حل کنید.

به‌اشتراک‌گذاری تجربیات: در نهایت، با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود از خرید کالا از چین، به دیگران کمک می‌کنید که در خرید خود دقیق‌تر و موفق‌تر باشند.

مزایا خرید از چین

1.قیمت پایین کالا

2.تنوع محصولات

3.کیفیت محصول

4.فرصت کسب درآمد

معایب خرید از چین

1.افزایش هزینه حمل‌ونقل

2.زمان تحویل متغیر

3.مشکلات مالیات و امور گمرکی

4.کیفیت پایین برخی محصولات

5.دشواری ارتباط با تأمین‌کننده

6.شرایط محیطی ناشناخته

سایت‌های معتبر خرید کالا از چین

سایت‌های معتبر و امن برای خرید کالا از چین عبارت‌اند از:

Alibaba

AliExpress

Made- in-china

DHgate

Banggood

Tmall

۱۶۸۸

Gearbest

LightInTheBox

Taobao

Joybuy

Tradekey

نتیجه خرید از چین

اگر بادقت بیشتری برای خرید از چین بپردازید، می‌توانید کالاهایی باکیفیت و قیمت مناسب‌تری از بازارهای معروف این کشور تهیه کنید. همچنین خرید از چین با مشکلات و مخاطرات مربوط به خرید از خارجی همراه است، از جمله اینکه ممکن است کالایی که تحویل می‌گیرید باکیفیت پایین باشد، به دلیل مشکلات حمل‌ونقل آسیب ببیند یا در مسیر گم شود. به‌صورت کلی، خرید از چین باتوجه‌به شرایط و استانداردهای موردنیاز، می‌تواند به شما کمک کند تا به کالاهای باکیفیت با قیمت مناسب دست یابید، اما باید به‌دقت مسائل مربوط به خرید از خارج را بررسی کنید تا با اطمینان از روش خرید خود استفاده کنید. پیشنهاد می‌شود، برای واردات کالاها به کشور، با مسائلی مانند گمرک، مالیات و بیمه آشنا باشید. برای آشنایی بیشتر در این حوزه به آدرس اینترنتی www.sepahanhamrah.com مراجعه کنید و از کارشناسان و مشاوران مجرب شرکت بازرگانی سپاهان همراه راهنمایی بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید