رئیس پارلمان عربی ادعاهای ضد ایرانی خود را تکرار کرد

    کد خبر :261457

رئیس پارلمان عربی در گفتگو با روزنامه سعودی الحیات، ادعا کرد که رویکرد ایران در منطقه یکی از چالش های عمده ای است که کشورهای عربی با آن دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از الحیات، «مشعل السلمی» رئیس پارلمان عربی در گفتگویی با روزنامه سعودی الحیات ادعاهای تکراری خود علیه ایران را تکرار کرد.

وی در این گفتگو مدعی شد که رویکرد ایران در منطقه یکی از چالش های عمده کشورهای عربی در منطقه است و افزود: رویکرد ایران در منطقه را زیر نظر داریم و با آن مقابله خواهیم کرد.

السلمی همچنین نسبت به آنچه نفوذ گروهک های تروریستی به کشورهای عربی توصیف کرده هشدار داده است و گفت: گروهک های تروریستی در چند کشور عربی نفوذ پیدا کرده اند و کشورهایی مانند مصر، عراق، بحرین و سومالی را هدف قرار داده اند.

این مسئول عربی ادعای عربستان در خصوص حمایت تسلیحاتی ایران از انصار الله یمن را تکرار کرد و مدعی شد که شلیک موشک های ساخت ایران از سوی یمن به خاک عربستان تهدید امنیت قومی اعراب و امنیت منطقه ای به شمار می رود.

وی در خصوص اختلافات کشورهای عربی نیز گفت که او در پارلمان عربی تأکید کرده است که رسانه ها مسئولیت بزرگی در انتقال دیدگاه های مختلف و جلوگیری از انتشار شایعات غرض ورزانه دارند. وی تأکید کرد که رسانه های عربی باید به میثاق کشورهای عربی متعهد باشند و از وحدت این کشورها در این موقعیت خاص از تاریخ اعراب پایبند باشند.

این مسئول عربی گفت که در نشست اتحادیه عرب که امروز در عربستان برگزار می شود او سخنرانی خواهد کرد و در این سخنرانی به چالش هایی که جهان عرب با آن مواجه شده است خواهد پرداخت و تأکید کرد که پرونده فلسطین، مقابله با افراط گرایی و تروریسم و مقابله با دخالت های خارجی در امور کشورهای عربی از مهم ترین چالش های موجود به شمار می روند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید