رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به ۴ سال زندان محکوم شد

    کد خبر :503279
ستاد انتخاباتی ترامپ

رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ به چهار سال زندان محکوم شد

یک قاضی فدرال در ایالت ویرجینیا آمریکا «پال مانافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ را به دلیل تخلفات مالی به ۴۷ ماه زندان محکوم کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از تارنمای هیل، طبق قانون، مانافورت با ۱۹ سال و نیم تا ۲۴ سال زندان مواجه بود، اما وکلای وی از قاضی درخواست کرده بودند تا به دلیل سن، وضعیت جسمی او و همکاری اش با مقامات محکومیت ملایمی در نظر برگیرد.
مانافورت در ماه آوریل آینده ۷۰ ساله می‌شود. وی در ماه اوت گذشته به هشت مورد تخلف متهم شده بود که شامل پنج مورد خوداظهاری اشتباه مالیاتی، دو مورد کلاهبرداری بانکی و یک مورد عدم اعلام حساب بانکی اش در بانک خارجی بود.
تخلفات مالی مانافورت در جریان تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا آشکار شد. اما مقام‌های آمریکایی گفته اند که اتهامات وی ارتباطی به دخالت روسیه در انتخابات ندارد.
قرار است مانافورت چهارشنبه آینده در واشنگتن دی. سی در یک پرونده دیگر نیز به اتهام توطئه علیه آمریکا و تلاش برای کارشکنی در اجرای عدالت محاکمه شود. او در این پرونده با حکم ۱۰ سال زندان روبرو است.
در صورتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم بگیرد می‌تواند مانافورت را عفو کند. اما هنوز مشخص نیست آیا ترامپ چنین تصمیمی خواهد گرفت یا نه.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید