گسترش تحقیقات درباره کمک های خارجی به ستاد انتخاباتی ترامپ

    کد خبر :279681

تیم «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا درباره پرداخت میلیون ها دلار کمک مالی افرادی از روسیه، عربستان سعودی، امارات و قطر به کمیته تحلیف ریاست جمهوری دونالد ترامپ از چند شاهد تحقیقاتی به عمل آورد.

به گزارش ایرنا، شبکه ای.بی.سی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد «توماس باراک» دوست نزدیک ترامپ که مسئولیت جمع آوری کمک های مالی به ستاد انتخاباتی ترامپ را برعهده داشت، یکی از کسانی بوده که تیم مولر از وی سوالاتی پرسیده است.

باراک از سرمایه گذاران عرصه املاک و مستغلات است. وی اداره صندوقی به ارزش صدها میلیون دلار را برعهده دارد که در زمینه مستغلات در خاورمیانه سرمایه گذاری می کند. او برای مراسم آغاز ریاست جمهوری ترامپ 107 میلیون دلار جمع آوری کرد که در تاریخ آمریکا یک رکورد به شمار می آید.

به گفته یک منبع که در جلسه پرسش تیم مولر از شاهدان حضور داشت، هدف بازرش ویژه تحقیق در مورد آن دسته از کمک کنندگان اهل روسیه، عربستان، امارات و قطر است که روابط شخصی یا تجاری با ترامپ دارند. برخی از این افراد هدایایی به ترامپ داده اند که ارزش آن بالغ بر یک میلیون دلار است.

«لئونارد بلاواتنیک» و «اندرو اینتراتر» دو بازرگان آمریکایی هستند که تیم مولر از شاهدان درباره کمک های آنها به کمیته تحلیف ترامپ سوال کرده است. بلاواتنیک یک آمریکایی-انگلیسی است که یک میلیون دلار به کمیته تحلیف ترامپ کمک کرد. اینتراتر هم 250 میلیون دلار به این کمیته پرداخت کرد.
تحقیقات مولر در مورد کمک های خارجی به ترامپ نشان می دهد که دامنه بازرسی های وی گسترده تر شده است. تحقیقات مولر تاکنون به طرح اتهام یا اعلام جرم علیه چهار نفر از نزدیکانش سابق از جمله مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق و پال مانافورت از مدیران ستاد انتخاباتی ترامپ منجر شده است.

شورای مسئول تحقیقات روسیه همچنین اتهاماتی را علیه 13 نفر از اتباع روسیه به دلیل تلاش های احتمالی شان برای دخالت در انتخابات سال 2016 آمریکا مطرح کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید