ترامپ هفده دقیقه دروغ گفت!

    کد خبر :549266

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان نطق رئیس‌جمهور هفتاد و دو ساله آمریکا علیه «رابرت مولر» را هفده دقیقه دروغ مکرر توصیف کرد.

سی‌ان‌ان اعلام کرد دونالد ترامپ در مدت هفده دقیقه نطق خودش، به بیان انتقادهای بسیار تند و شدید از مولر مبادرت کرد. او به صورت مکرر و مکرر، سخنانی بیان کرد که درست نبود. برای نمونه ترامپ گفت هیچ مانع تراشی در مسیر عدالت وجود ندارد و هیچ تبانی در کار نیست. اما رابرت مولر گفته است: اگر ما اعتماد داشتیم که رئیس جمهور (ترامپ) جرمی را مرتکب نشده است، چنین مطالبی بیان نمی‌کردیم. کار به جایی رسیده است که ترامپ به صورت شخصی هم مولر را هدف حملات خودش قرار داده و گفته است مولر فردی است که مشکل و درگیری شخصی دارد!

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا در اولین واکنش خود به اظهارات رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در حساب توییتر خود نوشت: هیچ چیز فرقی نکرده، شواهد کافی وجود نداشته و بنابراین در کشور ما یک فرد بی‌گناه است. پرونده بسته شده است. متشکرم.

رابرت مولر هفته گذشته از سمت خود در وزارت دادگستری استعفا کرد. مولر گفت: تا زمانی که دونالد ترامپ در منصب ریاست جمهوری است نمی‌توانیم وی را متهم به ارتکاب جرم کنیم. اگر اطمینان حاصل می‌کردیم که رئیس‌جمهور مرتکب جرم نشده است آن را اعلام می‌کردیم.

شایان ذکر است، در گزارش نهایی رابرت مولر، بازرس ویژه دادگستری آمریکا آمده شواهدی دال بر تبانی میان ستاد انتخاباتی ترامپ و عوامل روس یافت نشده است. با این حال در این گزارش ۴۰۰ صفحه‌ای، مولر یادآور شد که او نمی‌تواند مشخصا درباره ارتکاب موارد کارشکنی بر سر اجرای عدالت تصمیم گرفته و تصمیم‌گیری در این باره را به کنگره واگذار کرده است. همچنین در گزارش مولر یادآوری شده است که کنگره این اختیار را دارد که تحقیقاتی را در خصوص موضوع «کارشکنی قانونی» صورت دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید