رئیس‌جمهور استیضاح نمی‌شود؛ نمایندگان تنها حرف می‌زنند /در ایران رقبا یک نفس با رئیس‌جمهور پیروز مقابله می‌کنند تا او را از پا بیندازند

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۲۸
    کد خبر :730788

اکبر ترکان مشاور پیشین رئیس‌جمهور و فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره رفتارهای مجلس علیه دولت گفت: نمایندگان کنونی مخالفین رقابت‌های انتخاباتی هستند و جبهه مقابل رئیس‌جمهور در انتخابات‌های گذشته بودند. رئیس‌جمهور استیضاح نمی شود و نمایندگان تنها حرف می‌زنند.

او درباره مجلس یازدهم اظهار کرد: این مجلس حاصل رقابت اصولگرا با اصولگرا بوده چون کاندیداهای اصلاح‌طلبان تایید صلاحیت نشدند لذا اصولگرایانی که در انتخابات‌های گذشته رقیب رئیس‌جمهور بودند، حالا در مجلس هستند.

ترکان افزود: در ایران رقبا یک نفس با رئیس‌جمهور پیروز مقابله می‌کنند تا او را از پا بیندازند. اقدامات این مجلس که می‌خواهد همه نارسایی‌های مجلس را متوجه رئیس‌جمهور کند نادیده گرفتن دشمنی‌های ایالات متحده است. آیا مشکلات کشور برمی‌گردد به تصمیمات رئیس‌جمهور و هیات وزیران یا به تحریم‌های ظالمانه‌ آمریکا و ترامپ برمی‌گردد؟ اثرات تحریم و دشمنی‌های اسرائیل، عربستان و آمریکا را نمی‌توان نادیده گرفت.

به گزارش برنا، این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به نامه ۱۲ رئیس کمیسیون مجلس به رئیس‌جمهور عنوان کرد: در نامه‌ای که ۱۲ رئیس کمیسیون به رئیس‌جمهور نوشتند در واقع این مسائل را نادیده گرفتند و همه مسائل را رئیس‌جمهور برگردانده‌اند.

مشاور پیشین رئیس‌جمهور گفت: به دلیل اینکه نمایندگان مشکل اصلی را نشناخته‌اند قادر به حل مسائل کشور نخواهند بود. اشکال اصلی ناشی از دشمنی‌های آمریکا و متحدینش است. اگر این را نشناسند موفق نمی‌شوند به حل مشکلات کشور کمک کنند. امروز کمک به حل مشکلات در گرو این است که راه حل‌هایی پیدا کنیم تا فشار تحریم‌ها از کشور کم شود و بتوانیم، تولیدات کشور را صادر و نیازهای کشور را وارد و از مسیرهای عادی معامله کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید