دیه یک و نیم میلیارد تومانی برای شلیک به مرد آشنا

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۱۵
    کد خبر :1015493
دیه شلیک

مرد کینه‌جو که با شلیک 5 گلوله یکی از آشنایان خود را تا یک قدمی مرگ کشانده بود به پرداخت حدود یک و نیم میلیارد تومان دیه محکوم شد اما با درخواست اعسار به دادگاه مدعی شد نمی‌تواند این پول را بپردازد.

رسیدگی به این پرونده از شهریور سال ۹۷ آغاز شد. مرد جوانی به نام پیمان که مقابل مغازه‌اش در پاکدشت مشغول خالی کردن بار بود هدف شلیک‌های پیاپی مرد موتورسواری قرار گرفت و با کمک مردم به بیمارستان منتقل شد.

پزشکان 5 گلوله را از بدن وی خارج کردند و پیمان به شکل معجزه‌آسایی زنده ماند. پس از شکایت و بررسی دوربین‌های محل حادثه، متهم این حادثه جنایت‌آمیز که شهرام نام داشت، دستگیر شد و مأموران از وی یک سلاح جنگی و چندین فشنگ کشف کردند.

شهرام انگیزه خود را انتقا‌مجویی به خاطر کینه قدیمی عنوان کرد و سپس پای میز محاکمه ایستاد. پس از محاکمه، متهم به پرداخت دیه و زندان محکوم شد، اما وی که با قرار وثیقه سنگین از زندان آزاد شده بود با گذشت نزدیک به 5سال از این شلیک خونین، دیه را به شاکی پرداخت نکرد و با در خواست اعسار خواهان تقسیط دیه شد. به این ترتیب پرونده بار دیگر در شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت. در ابتدای جلسه، شاکی که به خاطر این حادثه به سختی قادر به راه رفتن بود، گفت: زنده ماندنم معجزه بود. در این سال‌ها که من همچنان درگیر مداوا هستم شهرام دیه مرا پرداخت نکرده، من هم دیگر پولی برای ادامه درمانم ندارم و از دادگاه تقاضای دریافت دیه‌ام را دارم تا بتوانم درمانم را تکمیل کنم.

سپس شهرام روبه‌روی قضات ایستاد و گفت: من به پرداخت حدود یک و نیم میلیارد تومان دیه محکوم شدم، اما توان پرداخت دیه را به صورت یکجا ندارم. من متأهلم و همراه زن و فرزندم در خانه‌ای اجاره‌ای در شهرستان زندگی می‌کنیم.

فقط یک نیسان دارم که آن را قسطی خریده‌ام و با آن کار می‌کنم و به طور متوسط ماهانه ۸ تا ۹ میلیون تومان درآمد دارم. از این رو تقاضا دارم تا قضات دادگاه با تقسیط دیه موافقت کنند.

در این میان وکیل شاکی گفت: من مدارکی دارم که نشان می‌دهد متهم از زمان صدور حکم تاکنون سه خودرو گرانقیمتی را که داشته فروخته است. او همچنین خانه و زمینش را نیز به افراد دیگری واگذار کرده است.

استعلام حساب بانکی وی نشان می‌دهد او وضع مالی خوبی داشته اما پس از صدور حکم دادگاه حساب‌های بانکی‌اش را هم خالی کرده است و حالا با اسناد صوری یک خودرو نیسان قسطی خریده تا بگوید توان پرداخت دیه را ندارد. در پایان جلسه مقرر شد پس از بررسی و استعلام‌های لازم در خصوص وضعیت مالی محکوم و بررسی ادله و مستندات وکیل شاکی، قضات حکم این جلسه را اعلام کنند.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید