دیدنی‌های شیراز در پاییز

    کد خبر :1047681

شیراز از آن دسته شهر‌هایی است که در گذشته‌های دور زیبایی آن در شعر شاعران و متون نویسندگان مختلف به گوش ما رسیده است. زیبایی‌های شیراز در فصل بهار باعث شده تا گردشگران زیادی به هوای بهار نارنج به این شهر سفر کنند. اما نباید از زیبایی‌های شیراز در پاییز غافل شوید و دیدن مناظر زیبای آن را از دست بدهید. دیدنی‌های شهر شیراز آنقدر زیاد است که برای مشاهده همه آن‌ها باید چند روز در این شهر اقامت داشته باشید.

از آرامگاه شاعران تا زیبایی‌های تخت جمشید که در پاییز رنگ و بوی دیگری می‌گیرند. همچنین هوای این منطقه در فصل پاییز بسیار معتدل است و سفر شما بسیار مطلوب خواهد بود. البته قبل از سفر باید نسبت به رزرو هتل در شیراز از طریق هتل متل اقدام کنید و با آرامش خاطر به شیراز بروید. با ما همراه باشید تا با این شهر دوست داشتنی بیشتر آشنا شوید.

سفر به تخت جمشید در پاییز

بدون شک با شنیدن نام شیراز اولین منظره زیبا و دیدنی آن یعنی تخت جمشید در ذهن ما می‌آید. سفر به تخت جمشید در فصول تابستان و بهار به دلیل گرمی هوا چندان ‌ایده‌آل نیست اما دیدن آن در پاییز دلچسب‌تر است. این سازه در دوران حکومت هخامنشیان ساخته شده و نوادگان داریوش هر کدام قسمت‌هایی از آن را به مجموعه اضافه کرده‌اند. از قسمت‌های مختلف تخت جمشید می‌توان به کاخ آپادانا، هدیش، کاخ تچر، صد ستون، دروازه ملل و… اشاره کرد.

قدمت این مجموعه به ۳۳۰ سال قبل از میلاد مسیح باید می‌گردد که نشان دهنده نبوغ و عظمت ایران باستان است. یکی از گزینه های ‌ایده‌آل برای داشتن سفر ارزان در شیراز، کسب اطلاع درباره تور‌های دسته جمعی است. هتل متل در زمینه افزایش آسایش رفاهی کاربران فعالیت‌های مختلف انجام داده است.

زیبایی‌های حافظیه در پاییز

تمام مسافرانی که به شیراز سفر می‌کنند، ابتدا به آرامگاه حافظ ‌می‌روند. البته حافظیه در روز‌های پاییز منظره بسیار زیبایی برای مسافران دارد. مقبره فعلی حافظ توسط ماکسیم سیرو، علی سامی و علی اصغر حکمت طراحی و ساخته شده و از معماری زمان زندیه بهره گرفته است. محیط زیبا و آرامش بخش مقبره حافظ در پاییز دوچندان می‌شود. رزرو هتل برای اقامت در این شهر از طریق هتل متل امکان‌پذیر است که قیمت مناسبی برای کاربران ارائه می‌دهد.

سعدیه و ویژگی‌های منحصر به فرد آن در پاییز

از گذشته‌های دور یک شاعر زبان زد دیگر به نام سعدی در شهر شیراز اقامت داشت که آرامگاه او با نام سعدیه شناخته می‌شود. قدمت بنای سعدیه مربوط به سده هفتم هجری است. بنای فعلی موجود در این مجموعه توسط محسن فروغی طراحی و ساخته شده است که دارای معماری سنتی است. زیبایی بنا در کنار حال و هوای پاییزی آن محیط شگفت‌انگیزی برای مسافران فراهم می‌کند. البته ممکن است از روش‌های گوناگونی برای سفر به شیراز استفاده کنید اما رزرو بلیط هواپیما از طریق هتل متل قیمت مناسبی دارد و زمینه‌ساز سفر ارزان برای شما خواهد شد.

نارنجستان قوام، زیباترین باغ تاریخی ایران

باغ نارنجستان قوام که در شهر شیراز قرار دارد، جز باغ‌های تاریخی کشورمان است و در فصل پاییز از پربازدید‌ترین مکان‌های دیدنی این شهر است. در این باغ تعداد زیادی درخت نارنج وجود دارد و نام آن نیز بر همین اساس انتخاب شده است. قوام السلطنه در دوره سلطنت ناصرالدین شاه این باغ را ساخته است. در داخل این بنا قسمت‌های مختلفی مثل اصطبل، حمام، حسینیه، مدرسه و… وجود دارد که در سال‌های اخیر پس از انجام بازسازی، به عنوان موزه جهت نگهداری ‌اشیا فرهنگی و تاریخی استفاده می‌شود.

باغ ارم در فصل پاییز

یکی دیگر از باغ‌های دیدنی شیراز ایران است که زیبایی آن در پاییز دو برابر می‌شود؛ به طوری که رنگ‌ها به-صورت رنگین کمانی در سطح کل باغ به چشم می‌رسند. ارم یکی از ۹ باغ بزرگ ایرانی است که یونسکو آن را به عنوان میراث جهانی ثبت کرده است و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به این مجموعه مراجعه می‌کنند.

قدمت این باغ به قرن دهم و یازدهم هجری بازمی‌گردد که قسمت زیادی از آن دارای درختان نارنج و سرو است. هتل متل از طریق مهیا کردن شرایط و رزرو بلیط هواپیما برای سفر به شیراز، می‌تواند به شما کمک کند تا در اولین فرصت از زیبایی‌های پاییزی باغ ارم دیدن کنید.

دروازه قرآن

دروازه قرآن در فصل پاییز زیباتر از همیشه می‌درخشد. این دروازه در شمال شرقی شهر قرار دارد و قدمت آن بیش از 370 سال است. نامگذاری این دروازه به دلیل وجود یک قرآن در بالای سر آن بود که مسافران از ایران با سلامت سفر کنند.

بازار وکیل

از دیدنی‌های دیگر شیراز می‌توان به بازار وکیل‌ اشاره کرد که هوای آن در فصل پاییز بسیار مطبوع است. این بازار جزء اصیل‌ترین بازار‌های سنتی در ایران است که در دوره زندیه طراحی شده است. سقف چهار جهت این سازه باعث شده تا به ۴ قسمت مختلف انشعاب داشته باشد. در این بازار انواع لوازم مثل صنایع دستی، پارچه، عطاری و… وجود دارد. درواقع پس از مراجعه به شیراز در فصل پاییز بهترین محل برای خرید سوغات بازار وکیل است.

باغ دلگشا

از دیدنی‌های دیگر شیراز در فصل پاییز می‌توان به باغ دلگشا اشاره کرد که دیدن آن برای مسافران خالی از لطف نیست. قدمت این باغ به زمان زندیه می‌رسد و در معماری آن از سبک ساسانی الگو‌برداری شده است. طراحی سقف این سازه به صورت گل و بته است که زیبایی دوچندان به آن بخشیده. استفاده از از امکانات رفاهی هتل متل برای آسایش شما در هنگام سفر به شیراز و در فصل پاییز ضروری به نظر می‌رسد.

سفر به خانه زینت الملوک در فصل پاییز

یکی از مکان‌های دیدنی شیراز در فصول مختلف خانه زینت الملوک است. در این خانه موزه مشاهیر استان فارس راه‌اندازی شده و بیش از ۲۰ اتاق دارد که سقف همه ی آن‌ها چوبی است. نقاشی‌های زیبای کشیده شده بر روی سقف اتاق‌ها مربوط به زمان قاجار است. تالار اصلی این خانه آینه کاری شده و استفاده از شیشه‌های قدی بزرگ در آن، خورشید فصل پاییز را با زیبایی بیشتری به چشم می‌رسد.

شاهچراغ و کاشی‌های فیروزه آن

یکی از مکان‌های زیارتی و مذهبی ایران شاهچراغ است که آرامگاه احمد بن موسی کاظم در آن قرار دارد. معماری این بنا بسیار زیبا و چشم نواز است. در تمام فصول سال می‌توان به مجموعه مراجعه کرد اما هوای مطبوع فصل پاییز باعث آسایش بیشتر مسافران می‌شود. علاوه براین وجود رنگ‌های مختلف در کنار یکدیگر با آینه کاری‌ها و گچ بری‌های ماهرانه این بنا، زیبایی‌های آن را دوچندان می‌کند.

سفر ارزان به شیراز با هتل متل!

آب و هوای دل‌انگیز پاییزی از نظر گردشگران بهترین زمان برای سفر به شیراز است. به همین دلیل شما هم اگر تصمیم دارید چند روز پاییزی خود را در شیراز سپری کنید، از طریق مجموعه هتل متری نسبت به رزرو هتل و رزرو بلیط هواپیما اقدام کنید. هتل متل سفر ایمنی برای مسافران فراهم کرده است. همچنین برای افزایش رفاه حال کاربران از پشتیبانی ۲۴ ساعته برخوردار است و سوالات شما را از این طریق پاسخ می دهد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ناشناس گفت:

    مقبره کوروش کبیر رو فراموش کردید و خیلی چیزای دیگه

دیدگاهتان را بنویسید