دو یوز در محل تصادف یوز ماده در جاده میامی دیده شدند

    کد خبر :930720
دو یوز محل تصادف یوز ماده در جاده میامی

یگان حفاظت محیط زیست سمنان و پارک ملی توران برای حفاطت از یوز مادر و توله همراه در مسیر جاده تهران به مشهد مستقر شد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در پی اطلاع‌رسانی ۲ شب گذشته مبنی بر تلف‌شدن یک قلاده یوزپلنگ آسیایی در مسیر جاده ترانزیت تهران به مشهد، یگان حفاظت محیط زیست استان سمنان و پارک ملی توران به محل حادثه مراجعه و با لاشه تلف‌شده یک قلاده یوزپلنگ آسیایی روبرو می‌شوند.

حسن اکبری افزود: در بررسی‌های انجام پذیرفته مشخص شد که این یوز تلف‌شده، ماده است.

وی اظهار داشت: محیط بانان ۲ شب گذشته، مادر و توله بزرگ دیگر همراه او را در زیستگاههای مجاور جاده و در حوزه استان سمنان مشاهده کردند با توجه به مشاهده مادر و توله یوز همراه او، تیم پایش استان و تشکل‌های مردم نهاد از روز گذشته در منطقه مستقر هستند و پایش‌های نظارتی ادامه دارد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بیشترین نگرانی ما برای ترددهای امشب و فردا شب در جاده مشهد به تهران است زیرا حجم خودروهای عبوری از سمت مشهد به تهران برای بازگشت زوار بیشتر می‌شود.

وی گفت: هماهنگی لازم با همکاران استان خراسان شمالی هم انجام شده و در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز برای پایش بیشتر عازم منطقه شود.

اکبری عنوان کرد: از پلیس راهور هم تقاضا داریم با توجه به حجم گسترده خودروهای زوار از مشهد به سمت تهران و لزوم کنترل و رعایت سرعت مطمئنه در این منطقه برای حفاظت از یوزپلنگ آسیایی، تیم‌های نظارتی خود را در این جاده به ویژه در حد فاصل میامی تا کاهک و عباس‌آباد مستقر دارد.

وی گفت: اکیپ‌های محیط بانان در محل به صورت شبانه‌روزی مستقر هستند و با پروژکتورکشی و با روشن کردن آتش در منطقه و ایجاد هشدار، در صورت مشاهده یوز مادر و توله‌ها، آنها را از منطقه خطر دور کنند.

اکبری افزود: محل تصادف بیش از سی کیلومتر از نقطه داغ تصادفات قبلی فاصله دارد اگرچه یک مورد تصادف در این محدوده ثبت شده بود و به همین دلیل، موضوع ایمن‌سازی این بخش از جاده را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش صداوسیما؛ معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان در پایان گفت: به طور قطع نجات این گونه و کاهش مخاطرات آن نیازمند همکاری همه دستگاههای مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید