دومین شرکت با ارزش جهان مشخص شد

    کد خبر :1049644
شرکت با ارزش جهان

امروز، مایکروسافت اخبار متفاوتی برای به اشتراک گذاشتن داشت. از جنبه مثبت، آنها به یک نقطه عطف عظیم رسیده‌اند و به ارزش بازار 3 تریلیون دلار دست یافتند.

بازتاب-این یک معامله بزرگ است و آنها را به دومین شرکتی تبدیل می‌کند که پس از اپل این کار را انجام می‌دهد. قیمت سهام آنها به 404.87 دلار به ازای هر سهم رسید که نشان دهنده اعتماد قوی سرمایه گذاران به لطف حرکت‌های بزرگ آنها در هوش مصنوعی و فناوری جدید است.

اما، یک جنبه چالش برانگیز نیز وجود دارد. همانطور که قبلاً گفته شد، مایکروسافت همچنین اعلام کرد که 1900تن از کارکنان در بخش بازی خود را کاهش می‌دهد. این به دنبال خرید هنگفت آنها از یک شرکت بزرگ دیگر بازی، اکتیویژن بلیزارد، به مبلغ 69 میلیارد دلار است. فیل اسپنسر، رئیس Xbox، این مرحله را به عنوان بخشی از استراتژی خود برای رشد مداوم و حفظ بودجه متعادل توضیح داد.

شرکت با ارزش جهان

این برای مایکروسافت جدید نیست. سال گذشته، آنها 10000 کارمند در بخش‌های مختلف را رها کردند، حتی در حالی که سود آنها بالا بود. با وجود این تصمیمات سخت، سلامت مالی شرکت قوی است. آنها افزایش 13 درصدی درآمد را نسبت به سال گذشته گزارش کردند که یک افزایش قابل توجه است.

در حالی که مایکروسافت آماده اعلام درآمد کامل خود برای سال 2023 می‌شود، آنها تصویری از یک غول در یک چهارراه ارائه می‌دهند. دستیابی به چنین ارزش بازار بالایی یک برد بزرگ است، اما با واقعیت سخت کاهش مشاغل همراه است. این تصمیمات منعکس کننده تعادل پیچیده بین گسترش کسب و کار و مدیریت موثر هزینه‌ها هستند.

در دنیای فناوری، موفقیت و چالش اغلب دست به دست هم می‌دهند. سفر مایکروسافت نمونه بارز این موضوع است. آنها در حال رشد هستند و پول بیشتری به دست می‌آورند، اما همچنین باید در مورد نیروی کار خود حرکت سختی انجام دهند که شاید برای این کمپانی چندان جذاب نباشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید