دوربین ولاگری سونی ZV-E1 معرفی شد

    کد خبر :985329

سونی اخیراً از ZV-E1، پرچمدار سری ZV خود با محوریت ولاگر، رونمایی کرده است. ارسال در ماه می، دوربین فول فریم با لنزهای قابل تعویض باید طیف گسترده ای از ویژگی های عکاسی قدرتمند را در یک بسته کوچک به کاربران ارائه دهد.

بازتاب-دوربین 12.1 مگاپیکسلی که از 2200 دلار شروع می‌شود، دارای یک واحد پردازش AI اختصاصی و همان ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی موجود در Alpha 7R V با قیمت 3900 دلار است. این فناوری می‌تواند به وبلاگ‌نویس‌ها و دیگر تولیدکنندگان محتوا که به تنهایی کار می‌کنند کمک کند تا عکس‌ها و ویدیوهایی با ظاهری روان و پایدار بگیرند. که معمولا به تیم نیاز دارند.

با استفاده از داده‌های فرم سوژه، پردازنده می‌تواند چهره‌ها، ژست‌ها و سایر ویژگی‌های انسان را برای ردیابی، پایداری و فوکوس بهتر تشخیص دهد، حتی زمانی که سوژه‌ها به دور از دوربین قرار دارند. برای مثال، می‌تواند قسمت‌های بدن فردی را که روبه‌رو است تشخیص دهد و آماده شود تا تصویر را به محض چرخش روی صورت، فوکوس کند.

این قابلیت برای عکس‌ها و ویدیوهای ثابت کار می‌کند، و بلاگرها را آزاد می‌کند تا روی سایر بخش‌های فرآیند خلاقیت تمرکز کنند. همچنین می‌تواند سوژه‌های دیگری مانند هواپیما، پرندگان، حشرات و ماشین‌ها را شناسایی و ردیابی کند. علاوه بر این، هوش مصنوعی می‌تواند جهت میکروفون دوربین را به سمت سوژه‌هایی که می‌بیند تغییر دهد و دریافت صدا را بهینه کند.

سونی ZV-E1

سونی نگفته است که هوش مصنوعی خط ZV روی چه چیزی آموزش دیده است، بنابراین مشخص نیست که چگونه این ویژگی ها بر خروجی دوربین تاثیر می گذارد. سامسونگ اخیراً زمانی که آزمایش‌کنندگان به دوربین مجهز به هوش مصنوعی در گلکسی اس 23 مشکوک شدند که از تصاویر عمومی ماه هنگام زوم کردن روی آن استفاده می‌کند، مورد انتقاد قرار گرفت. با این حال، هوش مصنوعی ممکن است بر اجسام دیگر تأثیر متفاوتی نسبت به چیزهایی به عنوان یکپارچه مانند ماه بگذارد.

بررسی Verge (در بالا) ویژگی‌های هوش مصنوعی ZV-E1 را ستوده است، و مزیت دوربین را نسبت به iPhone 14 Pro هنگام تمرکز بر افراد نشان می‌دهد. همچنین نشان داد که چگونه محصول سونی نور را واقعی‌تر از اپل به تصویر می‌کشد، اگرچه این گوشی هوشمند می‌تواند با بهبود نحوه کنترل سایه‌ها به آن برسد. با این حال، The Verge از روش های قاب بندی خودکار هر دو شرکت انتقاد کرد.

بزرگترین ضربه های خروجی در برابر ZV-E1 شامل فیلمبرداری عمودی و نرم افزار انتقال عکس سونی است. گرفتن ویدیوی عمودی در آیفون آسان‌تر است و برنامه همراه سونی در iOS در حال حاضر نظرات کمی از کاربران دارد. علاوه بر این، Alpha 7C ارزان‌تر ممکن است برای بسیاری از کاربران یک دوربین فول فریم سطح پایه خوب باشد. چند صد دلار اضافی برای ZV-E1 عمدتاً صرف عملکرد هوش مصنوعی آن می شود.

آخرین نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در حالی که دوربین آینده سونی ویدیوهای 4K 60 هرتزی را از جعبه خارج می کند، به روز رسانی آینده امکان ضبط 120 هرتز را فراهم می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید