دوربین سلفی جداشونده، طراحی جدید کانسپت گوشی هوشمند ویوو

    کد خبر :754111

ویوو در طراحی مفهومی جدید خود از دوربین سلفی جداشونده پرده‌برداری کرد که موفق به دریافت جایزه Red Dot Design نیز شد.

تاکنون شرکت‌های مختلفی سعی در تغییر طراحی دوربین گوشی‌های هوشمند داشته‌اند؛ از ابداع بریدگی صفحه‌نمایش قطره‌ای گرفته تا قرار دادن دوربین زیر نمایشگر، همگی طرح‌های نوآورانه‌ای برای بهتر کردن تجربه کاربری بودند. اما به‌تازگی یکی از شرکت‌های نام‌دار چینی طرح مفهومی جدیدی معرفی کرده که توجهی بسیاری را به خود جلب کرده است.

ویوو اخیرا از کانسپت جدیدی رونمایی کرده است که جایزهی Red Dot Design را نیز برای این سازنده به ارمغان آورده است. بر اساس اطلاعات به‌دست آمده، نام این دستگاه “IFEA Camera Mobilephone” است. ویوو در نمونه‌ی اولیه این محصول از دوربین سلفی جداشونده بهره برده است. طراحی ماژولار دوربین و امکان جدا کردن دوربین از گوشی هوشمند، اهداف اصلی این پروژه عنوان شده است.

گوشی هوشمند جدید ویوو به کاربران این امکان را می‌دهد که در هر زمان و مکانی که می‌خواهند تصاویر و ویدئو‌های دلخواه خود را ثبت کنند. نکته جالب در کانسپت جدید ویوو این است که دوربین سلفی این دستگاه حتی در زمانی‌که از بدنه گوشی هوشمند جدا است نیز می‌تواند به تصویربرداری ادامه دهد. در ادامه قابلیت‌های کانسپت مذکور ذکر شده است.

دوربین سلفی کانسپت ویوو حتی پس از جدا شدن از بدنه‌ی دستگاه نیز می‌تواند به تصویربردای ادامه دهد

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین این دستگاه، ماژول آن است که می‌تواند پس از جدا شدن از بدنه همچنان امکان تصویربرداری را فراهم می‌کند. این قابلیت تاکنون در هیچ گوشی هوشمندی دیده نشده است. جزئیات منتشر شده درباره‌ی این طرح مفهومی می‌گوید که کاربران می‌توانند حتی با استفاده از دستور صوتی دوربین دستگاه خود را کنترل کنند. این قابلیت می‌تواند بسیار کارآمد باشد، مخصوصا زمانی‌که دوربین از بدنه گوشی هوشمند جدا شده است.

از آن‌جایی که این دستگاه اکنون تنها در حد یک کانسپت است نمی‌توان با اطمینان درباره‌ی ویژگی‌های آن صحبت کرد. علاوه‌بر دو قابلیت ذکر شده، دوربین جداشونده این دستگاه می‌تواند ازلحاظ بصری و تعاملی، تجربه کاربران را بهبود ببخشد.

 

ویوو در این سیستم جدید، سازگاری و توسعه‌ی لوازم جانبی را نیز در نظر گرفته است تا به قابلیت‌های دوربین و کاربری آن در شرایط مختلف بیافزاید. به‌عنوان مثال برخی از این لوازم برای افزایش پایداری و حافظه دستگاه طراحی شده‌اند.

در نهایت نیز باید به این مسئله اشاره کرد که کاربران می‌توانند از دوربین سلفی جدا شونده این دستگاه درکنار دوربین اصلی، بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. این کانسپت، اولین دستگاهی است که می‌تواند چنین قابلیتی را ارائه دهد. تاکنون شرکت‌ها زیادی تلاش کرده‌اند با طراحی‌های مختلف در دنیای گوشی‌های هوشمند پیشرفت ایجاد کنند اما طرح‌های اندکی به محصولات نهایی راه یافته‌اند. حال باید به انتظار نشست و دید آیا ویوو برنامه‌ای برای تجاری‌سازی طرح جدید خود دارد یا خیر. و آیا کاربران به آن اقبال نشان خواهند داد.

زومیت

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید