دمنوشی معجزه آسا برای درمان سرماخوردگی

    کد خبر :1031281
دمنوش
گیاهانی، چون اکالیپتوس و نعناع برای کمک به تسکین سرفه و گلودرد مناسب هستند. هم‌چنین بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید تا در دوره بیماری خللی به روند خواب شما وارد نشود.

بسیاری از درمان‌های خانگی دیگر وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سرماخوردگی یا گلودرد، آن‌ها را امتحان کنید.

گیاهانی، چون اکالیپتوس و نعناع برای کمک به تسکین سرفه و گلودرد مناسب هستند. هم‌چنین بهتر است از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار اجتناب کنید تا در دوره بیماری خللی به روند خواب شما وارد نشود.

همیشه نوشیدن یک فنجان چای داغ، انتخابی هوشمندانه در هنگام سرماخوردگی است، زیرا می‌تواند گلودرد را تسکین دهد و احتقان را از بین ببرد. هم‌چنین مصرف این نوشیدنی گرم در مواقعی که در شرایط آب و هوایی سرد قرار دارید، سبب آرامش و تنظیم دمای بدن می‌شود. شواهد زیادی نشان می‌دهد که دمنوشِ برخی از ترکیبات گیاهی ممکن است علائم عفونت تنفسی را کاهش دهد.

۱. چای لیمو

نوشیدن دم‌کرده لیمو یا چکاندن چند قطره لیمو در انواع نوشیدنی‌های گیاهی، یک درمان خانگی است که محبوبیت زیادی دارد و معمولاً برای تسکین گلودرد مورداستفاده قرار می‌گیرد. لیمو حاوی ویتامین C است و این ویتامین یک ماده مغذی مهم برای بدن در مبارزه با سرماخوردگی یا ویروس‌های دیگر است.

۲. چای سبز

چای سبز به دلیل فواید بسیاری که برای سلامتی دارد، محبوب است. این چای به دلیل محتوای آنتی اکسیدانی خود، از بدن هنگامی که تحت حمله ویروس یا عفونت قرار می‌گیرد، محافظت می‌کند. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که چای سبز به تقویت سیستم ایمنی و متابولیسم کمک می‌کند. هم‌چنین چای سبز علاوه بر مبارزه با سرماخوردگی، انرژی جسمی را نیز افزایش می‌دهد.

۳. چای گیاهی با عسل

دمنوش‌های گیاهی را می‌توان از میوه‌های خشک، ادویه‌جات یا گیاهان تهیه کرد. دمنوش‌های گیاهی به طور طبیعی بدون کافئین هستند، بنابراین سبب کم‌آبی بدن نمی‌شوند. ترکیب چای‌های گیاهی با عسل یا شیر گرم و عسل، علاوه بر طعم مطبوع، خواص این نوشیدنی‌ها را افزایش می‌دهد. به طور مثال، چای بابونه یا چای نعناع به همراه کمی عسل از گذشته برای درمان سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گرفت. عسل می‌تواند به تسکین سرفه در هنگام سرماخوردگی کمک کند و حتی مصرف آن برای کودکان بالای یک سال مبتلا به عفونت‌های حاد تنفسی فوقانی نیز توصیه می‌شود.

۴. چای اکالیپتوس

دمنوش برگ‌های گیاه اکالیپتوس به تسکین علائم سرماخوردگی و آنفلوانزا کمک می‌کند. اکالیپتوس حاوی اسانسی به نام سینئول است که معمولاً به عنوان یک گیاه معطر یا طعم‌دهنده و هم‌چنین به‌عنوان یکی از مواد تشکیل‌دهنده شربت‌ها و دارو‌های درمان سرفه استفاده می‌شود. سینئول با کاهش دفعات سرفه به درمان علائم برونشیت حاد نیز کمک می‌کند.

۵. چای نعناع

نعناع دارای خواص ضد التهابی است و به رفع گرفتگی سینوس‌ها کمک می‌کند. دم‌کرده این گیاه دارای خواص ضد درد است؛ اگر گلودرد دارید، نوشیدن چای نعناع می‌تواند به بی‌حس شدن گلو و کاهش درد کمک کند. نعناع هم‌چنین به طور طبیعی فاقد کافئین است، به این معنی که ضمن بهبودی بیماری، بر خواب تأثیری نمی‌گذارد.

سایر درمان‌های خانگی

بسیاری از درمان‌های خانگی دیگر وجود دارد که می‌توانید برای بهبود سرماخوردگی یا گلودرد، آن‌ها را امتحان کنید.

هیدراته ماندن برای سلامت بدن ضروری است و اهمیت این موضوع در دوران سرماخوردگی بیشتر می‌شود. در دوره بیماری سعی کنید ۸ تا ۱۰ لیوان آب یا مایعات بدون کافئین مصرف کنید.

مکمل‌های روی (زینک) ممکن است مدت‌زمان بیماری را کاهش دهند، به‌ویژه اگر آن‌ها را ظرف ۲۴ ساعت پس از ظهور علائم بیماری مصرف کنید.

دارو‌های بدون نسخه مانند استامینوفن و ایبوپروفن نیز به کاهش سردرد، درد مفاصل و علائم تب ناشی از سرماخوردگی کمک می‌کنند.

شربت‌های ضد سرفه نیز با تحریک تولید بزاق، گلوی شما را مرطوب نگه می‌دارند و درد را کاهش می‌دهند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید