دلیل مسمومیت دانش آموزان مشخص شد

    کد خبر :980007
مسمومیت دختران بندرعباسی

یک منبع آگاه عامل ایجاد استرس و التهاب در دانش آموزان یک دبیرستان در بندرعباس و انتقال برخی از آنان به اورژانس را تشریح کرد و به این نکته نیز اشاره کرد که این عامل درباره یک مدرسه بخصوص در شهر بندرعباس است و قابل تعمیم به سایر موارد نیست.

یک منبع آگاه امنیتی گفت: ماده دودزایی که باعث ایجاد استرس دانش آموزان شد در پشت دیوار مدرسه پیدا شده است.

وی ادامه داد: این ماده دودزا که باعث ایجاد استرس در دانش آموزان مدرسه نسیبه در محله ششصد دستگاه بندرعباس شد یک نجات دهنده دودزا است که در کوهنوردی‌، ورزش‌های تفریحی و دریانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این منبع آگاه با بیان اینکه این وسیله دودزا که دود نارنجی تولید می‌کند، باعث نجات افرادی می‌شود که در دریا و کوه و برف و باران مفقود شده‌اند، تشریح کرد: بعد از مشاهده دود نارنجی ساتع شده از پشت دیوار مدرسه توسط دانش آموزان، بعضی از آنها دچار استرس و ترس و واهمه شدند.

این منبع امنیتی تصریح کرد: این دانش آموزان با حضور عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند و بعد از بررسی و چکاپ‌های انجام شده از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.

توضیحات این منبع آگاه امنیتی درباره یک مدرسه بخصوص در شهر بندرعباس است و قابل تعمیم به سایر موارد نیست.

حضور خودروهای اورژانس در مقابل یک دبیرستان دوره اول متوسطه خبر ساز شد.

مسمومیت‌های متعدد مدارس دخترانه در چند استان باعث نگرانی والدین دانش‌آموزان و مسوولان آموزش و پرورش شده است. برخی از متخصصان از جمله دکتر کیانوش جهانپور سخنگوی سابق وزارت بهداشت گفته است مسمومیت دختران دانش‌آموز اختلال هیستری جمعی یا نوعی بیماری اجتماعی انبوه است که در آن علایم بین افراد گسترش می‌یابد.

رکنا/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید