دلیل لغو کنسرت های موسیقی تالار وزارت کشور چه بود؟

    کد خبر :1001678
کنسرت تالار وزارت کشور
 معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور گفت: مسئولان وزارت کشور طی مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقص فنی در تالار این نهاد را علت لغو کنسرت‌ها اعلام کردند.

به گزارش ایرنا، در چند روز اخیر لغو بعضی از کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور واکنش‌هایی را از سوی خواننده‌ها، هنرمندان و مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری در فضای مجازی در پی داشته است.

رضا بهرام خواننده موسیقی پاپ قرار بود ۲۲ خرداد در تالار وزارت کشور طی دو سانس روی صحنه برود اما این اجرا لغو شد، در صورتی که وی ۲۱ خرداد در همین تالار روی صحنه رفته بود.

همچنین کنسرت مشترک حمید هیراد و مصطفی راغب دیگر خواننده‌های پاپ قرار بود امشب – چهارشنبه ۲۴ خرداد- در تالار وزارت کشور برگزار شود که این کنسرت نیز لغو شده است. تمامی بلیت‌های این کنسرت‌ها هم فروخته شده است.

محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره لغو این کنسرت‌های موسیقی در تالار وزارت کشور به خبرنگار ایرنا گفت: مسئولان وزارت کشور طی مکاتباتی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نقص فنی در تالار این نهاد را علت لغو کنسرت‌ها اعلام کردند که در یکی دو روز آینده این نقص فنی رفع خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته حدود ۴ هزار و ۳۰۰ کنسرت موسیقی در کل کشور برگزار شد و طبیعی است که در این تعداد بعضی از کنسرت‌ها به دلیل نقص فنی سالن یا هر دلیل دیگری دچار اختلال شده باشند اما این به معنای این نیست که روند کلی برگزاری کنسرت‌ها دچار اختلال شده یا روند برگزاری آنها توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دچار مانع شده است.

سالاری افزود: در نامه مسئولان وزارت کشور تصریح شده است که سالن این نهاد برای برگزاری کنسرت، نقص فنی دارد و این نقص تا برطرف نشود، امکان برگزاری کنسرت در آن وجود ندارد.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت ایمنی و امنیت مخاطبان در سالن‌های کنسرت اظهارداشت: تالار وزارت کشور سالنی با ظرفیت ۴ هزار نفر است و اگر اتفاقی در این مکان رخ دهد، بسیار متفاوت از سالن یکصد نفری است؛ وقتی در نامه وزارت کشور، نقص فنی سالن علت لغو کنسرت اعلام شده است، باید همکاری کنیم که برنامه تا زمان رفع مشکل متوقف شود و تا جایی که امکان دارد باید مراقبت کنیم که هیچ کنسرتی در کشور لغو و تعطیل نشود.

درباره خبرهای منتشر شده درباره تعطیلی سریالی کنسرت‌های موسیقی در کشور گفت: این شیطنت است و چنین اخباری صحت ندارد،، کدام جریان سریالی؟ وزارت کشور اعلام کرده که سالن این نهاد نقص فنی دارد، سایر سالن‌ها فعال هستند و کنسرت‌های موسیقی در آنها برگزار می‌شود؛ موج‌هایی در فضای مجازی ایجاد می‌شوند که حقیقت ندارند.

وی افزود: در حال حاضر در تهران، ظرفیت سالن‌ها برای برگزاری کنسرت‌های موسیقی تکمیل است و حتی دو کنسرت نیز در کاخ سعدآباد در حال برگزاری است که تعداد روزهای آنها هم تمدید شده است، باید مراقبت کنیم که فضای مجازی راهبردهای ما را به بیراهه نبرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید