دلیل انفجارهای تبریز را اعلام شد

    کد خبر :48439

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی با رد تمام شایعات مربوط به منبع انفجارهای شب گذشته تاکنون در تبریز گفت: صداهای مهیب شنیده شده ناشی از تست لوله های اصلی خطوط لوله گاز در سطح شهر بوده است.

سرهنگ علی اسمعیل پور با اظهار تاسف از عدم اطلاع رسانی دستگاه های مربوطه نسبت به این موضوع افزود: نخستین صدای مهیب ایجاد شده در روزهای گذشته در محله ی بارون آواک اتفاق افتاد که بنده شخصا در محل حضور یافته و از مراحل کامل تست خطوط لوله گاز و دلیل صداهای ایجاد شده مطلع شدم.

وی در عین حال با اشاره به لزوم هماهنگی نهادهای مسئول در خصوص طرح های مشابه گفت: با توجه به احتمال شایعه پراکنی و حساسیت جامعه، بلید دستگاه های مسئول قبل از هر اقدامی از طریق رسانه های جمعی نسبت به اطلاع رسانی های لازم اقدام نمایند.

سرهنگ اسمعیل پور ادامه داد: جالب اینکه وقتی از شرکت گاز نیز استعلام شد، آنها نیز از موضوع اطلاع نداشتند و بعدا مشخص شد که صدای مذکور ناشی از تست دوره ای خطوط لوله گاز از طریق پیمانکار بوده است!

معاون اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: بر اساس قوانین و استانداردهای شرکت گاز، خطوط اصلی انتقال گاز در سطح شهر باید هر سه سال یکبار تست شده و نسبت به رفع خطر هرگونه نشتی و جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه اقدام شود.

به گفته وی، امسال نیز نوبت تست دوره ای خطوط لوله گاز تبریز فرا رسیده و صداهای مشابه در سایر محلات تبریز نیز شنیده خواهد شد.

سرهنگ اسمعیل پور اعلام کرد که نیروی انتظامی آمادگی دارد به منظور رفع هرگونه نگرانی و جلوگیری از شایعه پراکنی، با هماهنگی های لازم خبرنگاران و نمایندگان رسانه های گروهی در محل تست خطوط لوله گاز حضور یافته و از نزدیک با روند کار آشنا شوند.

سرهنگ اسمعیل پور خاطرنشان کرد: خطوط لوله اصلی گاز در هر محل تبریز کیلومترها طول داشته و تست آنها در آخر با صدای مهیبی همراه است که جای نگرانی ندارد.

گفتنی است شنیده شدن صداهای مهیب از شب گذشته در برخی از محلات تبریز موجب بروز شایعاتی در شبکه های مجازی شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید