دلایلی که موجب عدم خرید آیفون می شوند

    کد خبر :990807
آیفون

اپل شاید محصولات باکیفیت و جذابی عرضه می‌کند، اما این بدان معنا نیست که باید به طور حتم آیفون خریداری کرد. گوشی که طرفداران بسیاری دارد و توانسته موردتوجه قرار گیرد.

بازتاب-دلایل بسیاری وجود دارد که چرا نباید آیفون خرید. گوشی محبوب و پرطرفدار اپل که در طول چند سال گذشته به فروش میلیونی دست یافته است. اپل همیشه سعی داشته ویژگی‌های اختصاصی و نرم افزاری خاصی را برای محصولاتش در نظر گیرد.

به هر حال در این مطلب قصد داریم 6 دلیل برای عدم خرید گوشی آیفون را مطرح کنیم.

1-تعمیرپذیری ضعیف

سه نکته ناراحت کننده در مورد تعمیر پذیری آیفون وجود دارد:

  • مالیات اپل فقط شامل لوازم جانبی آیفون نشده، بلکه به تعمیرات نیز می‌رسد.
  • کاربران نمی‌توانند آیفون خود را از جایی غیر از متخصصان دارای گواهی اپل که مالیات را از شما دریافت می‌کنند، تعمیر نمایند.
  • اپل، در بیشتر موارد، قطعه آسیب دیده آیفون را تعمیر نمی‌کند و به سادگی پیشنهاد کرده آن را با یک قطعه جدید جایگزین ساخت، که باز هم بسیار گران است.

این مشکل تعمیر پذیری ضعیف یک امتیاز منفی برای اپل شد و به مشکلی بزرگ بدل گشته است. بنابراین، اگر جرات خرید آیفون و لوازم جانبی اضافی دارید و اگر آسیبی به دستگاه شما وارد شد، می‌توانید هزینه بالا تعمیر را دهید، دست به کار شوید.

2-امکاناتی کمتر از رقبا

مطمئناً، با اپل، همیشه امیدی برای نوآوری وجود داشته، از جمله داینامیک آیلند در آیفون 14 پرو که یک نمونه عالی است. اما، اکثر ویژگی‌هایی که برای مدت طولانی در بازار بوده، بسیار دیر به آیفون‌ها می‌آیند.

در اینجا چند ویژگی معمول موجود در گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که اپل هنوز در آیفون‌ها در دسترس قرار نداد:

  • آیفون فاقد اثر انگشت روی صفحه نمایش است
  • iOS فاقد شبیه‌سازی اپلیکیشن و پشتیبانی چند کاربره بود
  • بدون USB-C
  • صفحه نمایش تاشو

اگرچه لیست مزایای گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون‌ها در طول سال‌ها کوتاه‌تر شده، اما اگر می‌خواهید از فناوری‌های پیشرفته لذت ببرید، آیفون‌ها ممکن است گزینه ایده‌آلی نباشند.

آیفون

3-بدون قابلیت ارتقا حافظه داخلی

دلیل دیگر برای نخریدن آیفون این است که فضای ذخیره‌سازی قابل افزایشی مانند محصولات رقبا وجود ندارد. به عنوان مثال، هنگامی که یک آیفون خریداری می‌کنید، نمی‌توانید فضای ذخیره‌سازی آن را با کارت SD افزایش دهید.

آیفون‌ها به گونه‌ای ساخته شده‌اند که به هیچ وجه نمی‌توانید فضای ذخیره سازی آنها را افزایش دهید. این را با سایر محصولات تولیدکنندگانی مانند سامسونگ مقایسه کنید، گوشی‌های آن‌ها را می‌توانید از نظر ذخیره‌سازی ارتقا بخشید و در نتیجه فضای ذخیره‌سازی بیشتر خواهد شد.

4-طراحی با نوآوری محدود

گوشی‌های آیفون تقریبا هرسال با طراحی مشابه سال گذشته از راه می‌رسند. اپل همیشه نوآوری خاصی روی گوشی‌های خود اعمال نکرده و این امر موجب شده تا افراد تمایل پیدا کنند به سراغ یک گوشی غیراپلی بروند. بنابراین باید یکی از نقاط ضعف آیفون‌ها را در این بخش خلاصه کرد.

5-هزینه آفرینی

اکوسیستم اپل، با نام مستعار «باغچه دیواری»، دلیلی برای خرید است، اما در عین حال، از آیفون‌ها باید دوری کرد.

اپل می‌تواند شما را به خدمات و محصولات خود با ویژگی‌های اتصال یکپارچه جلب کند، و شما را وسوسه کرده که برای سایر محصولاتش بیشتر هزینه کنید. به عنوان مثال، اگر یک آیفون بخرید، نمی‌توانید خود را از خرید ایرپادز یا اپل واچ دور نگه دارید، بنابراین تمایل به تهیه آن محصولات اپل پیدا خواهید کرد. این روند هزینه بالایی به دنبال داشته و بنابراین باید آیفون را در این زمینه هزینه آفرین محسوب کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید