دشمن به خوبی می داند که تهاجم به ایران فایده و صرفه ای برایش نخواهد داشت

  • سیاسی
  • شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۵۷
    کد خبر :96605

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دشمن به خوبی می داند که تهاجم به جمهوری اسلامی ایران نه تنها فایده و صرفه ای برایش نخواهد داشت، بلکه هزینه ها و گرفتاری های بسیار زیادی را برایش ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح این مطلب را در جمع کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا عنوان کرد.
وی ادامه داد: امروز دفاع از مرزهای کشور معنای متفاوتی دارد و شما پرسنل پدافند هوایی جزو مهمترین مرزداران کشور هستید.
باقری افزود: امروز ولی امر مسلمین توجه خاصی به کار شما دارند و نسبت به اولویت پدافند و سرمایه‌گذاری بیشتر در این امر تاکید دارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: خدا را شکر می‌کنیم در جهانی که بی‌خردان در راس استکبار جهانی هستند جرأت تهاجم به جمهوری اسلامی را پیدا نمی‌کنند و به خوبی می دانند که اگر شروع تجاوز و جنگ را آنها تصمیم بگیرند، خاتمه‌ آن با دست آنها نخواهد بود و خاتمه و زمان جنگ را نمی توانند تعیین کنند و تحکم کنند، آنها نمی‌توانند حتی اولویت محل نبرد را در مرزهای جمهوری اسلامی تعیین کنند، بلکه این قدرت نظام اسلامی است که این ها را بر دشمن دیکته خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: اگر درصد پایینی احتمال بدهیم که دشمن به ما تهاجمی کند، باز این تهاجم زمینی نخواهد بود زیرا در صورت تجاوز زمینی با رزمندگان سلحشوری مواجه می‌شوند که یکی از آنها همین شهید حججی است.
سرلشکر باقری افزود: زمانی که ما به یگان‌های نیروهای مسلح در مرزها و دیگر جاها سرکشی می‌کنیم با خیل نامه‌ها و اصرارهایی مواجه می‌شویم که می‌خواهند برای دفاع از حرم به سوریه بروند و امروز شهید حججی شاهدی در مقابل جهان و ملت ایران است که موجب افتخار ماست. به دلیل وجود چنین رزمندگانی تهاجم زمینی علیه ما احتمال پایینی دارد.
وی با پایین دانستن احتمال تهاجم و حمله زمینی دشمن به مرزهای کشورمان اظهار داشت: احتمال می‌رود که دشمن اگر تهاجمی داشته باشد، موشکی یا هوایی باشد چرا که دشمن زبون از مواجهه زمینی و مستقیم با رزمندگان دلیر اسلام واهمه دارد و در این راستا احتمالا مسیرهایی را انتخاب می‌کند که احتمال تلفاتش کمتر باشد.
سرلشکر باقری در ادامه توضیح داد: تفاوت ما با دشمن در این است که آنان، نیروها و خانواده‌های نیروهایشان را برای فرستادن به صحنه نبرد با تضمین حفظ جان اعزام می‌کنند اما ما باید نیروهایمان را قانع کنیم در همین سنگری که هستند بمانند و آن را حفظ کنند و بدانند همان اجری که رزمنده در خط مقدم دارد به او هم داده خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید