دستگیری هسته اصلی شبکه مخل امنیت در استان قم

  • سیاسی
  • جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ ۱۵:۴۹
    کد خبر :1022678
شبکه مخل امنیت در استان قم

فرمانده سپاه استان قم از دستگیری هسته اصلی شبکه مخل امنیت استان با رصد اطلاعاتی‌ سربازان گمنام سپاه خبرداد و گفت: سازماندهی باندهای اراذل و اوباش و توزیع سلاح سرد بین آنها جهت به کارگیری در صحنه اغتشاشات و ساخت بیش از ۴۰۰ بمب دست‌ساز از جمله اقدامات این افراد بوده است.

سردار محمد رضا موحد اظهار کرد: پیرو اغتشاشات سال گذشته که منجر به شکل گیری تجمعات اعتراضی شعاردهی و ناآرامی در استان شد، سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) به منظور شناسایی عناصر میدانی و سرشبکه‌های اصلی این نا آرامی‌ها وارد عمل شده و با اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی و دستگیری هسته اصلی تیم خرابکاری و اخلالگری در نظم عمومی در استان شدند.

موحد اضافه کرد: مهمترین اقدامات ضدامنیتی این شبکه در فضای حقیقی و مجازی در جریان نا آرامی‌های سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱ شامل تشکیل یک شبکه سازمان دهی شده متشکل از سه نفر به عنوان هسته مرکزی و تعدادی به عنوان عناصر میدانی سازماندهی باندهای اراذل و اوباش و توزیع سلاح سرد بین آنها جهت به کارگیری در صحنه اعتشاشات و تلاش جهت خرید سلاح غیر مجاز می‌شود.

فرمانده سپاه استان قم در ادامه اقدامات این شبکه خرابکار، گفت: ارسال محتوا به سران جریان سلطنت طلب همچون نور پهلوی و نیز افراد ضدانقلاب همچون شاهین نجفی و حمایت از کمپین‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های معاند، ارتباط گیری با عناصر کانون‌های شورشی گروهک منافقین و تعرض به برخی از حوزه‌های مقاومت بسیج و آتش زدن و تخریب حوزه ۱۵ بسیج در استان قم، با هدف دستیابی به مهمات جنگی و توزیع آن بین اغتشاشگران از دیگر اقدامات آن‌هاست.

وی از ساخت تعداد ۴۰۰ عدد کوکتل مولوتف و بمب‌های انفجاری در راستای انجام عملیات خرابکارانه در قم توسط شبکه یادشده خبرداد و گفت: انتشار فراخوان‌های غیرقانونی اعتراضی در جهت تهییج افراد برای ادامه‌دار کردن آشوب و اغتشاشات خیابانی، خسارت به اموال شخصی، تخریب و یا آتش زدن خودروهای شخصی، عمومی و انتظامی و همچنین ایستگاه‌های اتوبوس، حمله به یکی از عوامل فراجا و مجروح نمودن وی و مسدود کردن معابر عمومی و ایجاد آتش‌سوزی‌های عمدی در سطح شهر از دیگر اقدامات مخلان امنیت در استان قم بوده است.

موحد تصریح کرد: برنامه ریزی و سازماندهی اقدامات شبکه یادشده در یکی از کافه گیم‌های شهر قم صورت می‌گرفت که اهم موضوعات مطرح شده در این جلسات شامل برنامه‌ریزی انجام اقدامات رادیکال، تشکیل و انتشار کمپین‌های سایبری با موضوعات فراخوان تجمعات اعتراضی غیر قانونی، دعوت به اغتشاشات و آشوب‌های خیابانی، سیاه‌نمایی علیه نظام و اهانت به مقدسات و مقام معظم رهبری بوده است.

وی افزود: برخی از عناصر این شبکه‌دارای سوابق کیفری و قضایی شرب و فروش مشروبات الکلی، نزاع و درگیری خودکشی ناموفق و عقاید آتئیستی نیز هستند.

فرمانده سپاه استان قم تاکید کرد: همه تحرکات ضد امنیتی و مخل نظم عمومی در استان تحت رصد و اشراف سربازان گمنام امام زمان در سازمان اطلاعات سپاه امام علی بن ابی طالب(علیه السلام) قرار داشته و برخورد قاطع با اقدامات این چنینی و عناصر فریب خورده جریان‌های معاند در دستور کار این سازمان قرار دارد.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید