دستگیری حفاران غیرمجاز در شهر ری در تونل ۱۵ متری

    کد خبر :671536

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران خبر داد:‌ با انجام عملیاتِ مشترک یگان حفاظت و عوامل کلانتری ۱۷۴ امین اباد شهرستان ری، چهار حفار غیر مجاز در حال حفر تونل ۱۵ متری دستگیر و تحویل مراجع انتظامی شدند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان تهران، سرهنگ محمد جواد سیفی – فرمانده یگان حفاظت استان تهران – با بیان این‌که این تیم حفار اشیای عتیقه بر اساس یک گزارش مردمی در داخل یک منزل در محله امین‌آباد شهرستان ری مورد شناسایی و دستگیری قرار گرفته است، گفت: توجه به لزوم حفظ میراث فرهنگی موجب شده تا شهروندان خود را برای صیانت و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک و دخیل بدانند.

 

او آمار عملیات‌های یگان حفاظت میراث فرهنگی که بر اساس گزارش‌های مردمی انجام شده را حاکی از حساس شدن بیش از حد مردم در چند سال اخیر نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود دانست و ادامه داد:‌ آن‌ها این باور هستند که هویت بخش مهمی از داشته‌های ملی آنهاست که برای حفظ و حراست از آن باید در کنار دولت حضور پرنگ داشته باشند.

 

به گزارش ایسنا ،او اضافه کرد: سعی ما در یگان حفاظت میراث فرهنگی سرعت عمل در برخورد با حفاران و دلالان اشیای عتیقه است و خوشبختانه نیروی انتظامی استان نیز در تمام عملیات دوش به دوش پرسنل یگان حفاظت حضور داشته است.

 

سرهنگ سیفی از شهروندان تهرانی درخواست کرد تا در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشکوک در نزدیکی بناها و محوطه‌های تاریخی موارد را سریعا به تلفن ۸۸۳۴۲۸۸۳ تا چهار گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید