در زندگی دیگران زندگی نکنید

  • آرشیو
  • دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۹ ۹:۱۶
    کد خبر :772593

مدرس مهارت، دانش و رفتار می‌گوید: برخی انسان‌ها در زندگی دیگران زندگی می‌کنند غافل از اینکه می‌توانند به مرحله‌ای برسند که نفرت، آزار دیگران، دورویی، دروغ، سرزنش دیگران، نپذیرفتن مسئولیت خود بیش از هر چیز دیگری برای خودشان مشکل‌ساز می‌شود و هر چه در زندگی ایشان اتفاق می‌افتد بازتاب تفکرات درونی آنهاست.

فرج‌الله شولی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه می‌توانیم زندگی جدیدی را آغاز کنیم، عنوان کرد: در مطالعات تاریخی و اجتماعی می‌بینیم تلاش و کوشش انسان‌ها این بوده تا در کنار هم زندگی کنند و در این مسیر لذت ببرند و به آرامش برسند.

وی افزود: ولی در این تلاش‌ها شاید انسان‌ها نتوانسته باشند روش‌های موثر و تاثیرگذار را به کار ببندند تا به مرحله دلخواه خود که آرامش است برسند تا بتوانند از فرصتی طلایی که خداوند تحت عنوان عمر به آنها داده و بالاترین سرمایه هر انسانی است بهره مند شوند و در نهایت بتوانند با احترام پیر شوند.

این رفتارشناس خاطرنشان کرد: به راستی چرا برخی از عمر خود بهره لازم را نمی‌برند یا نمی‌خواهند ببرند؟!

مدرس دوره‌های خودآگاهی، توانمندسازی و کارآفرینی تاکید کرد: برخی افراد در حرص و طمع، مسائل کم اهمیت، لجاجت ، حسادت ، نادیده گرفتن حق و حقوق دیگران، لذت از رنج و درد دیگران گیر کرده اند و خود را نجات نمی دهند که البته باید فکری به حال خود کنند چرا که نشانه هایی از اختلال روحی و روانی است.

شولی تصریح کرد: این اختلالات در آینده برای فرد و اطرافیان و خصوصا همسر و فرزندان آنها مسائل بدتری را رقم می زنند و لذت زندگی را از آنها می گیرد و مجبور می شوند فقط گذران زندگی کنند بدون آنکه لذت واقعی ببرند یا هدف از زندگی را بدانند.

وی ادامه داد: به همین خاطر برخی افراد از بالاترین درجه مالی برخوردار هستند ولی کمترین استفاده از زندگی را می برند و برخی افراد از حداقل درجه مالی برخوردارند ولی بیشترین استفاده را از زندگی می برند. این حداقل مثال برای افراد دارای هدف و بی هدف است.

این رفتارشناس یادآور شد: افراد بی هدف و دارای اختلال روانی به لحاظ خاصیت جهان بینی و دیدگاه خود بسیار آسیب می بینند و آسیب می زنند.

فرج‌الله شولی بیان کرد: در دنیای مدرن امروز این افراد که کمترین لذت را از زندگی نمی برند و دائما در زندگی دیگران زندگی می کنند و مطلع نیستند که از این قدرت برخوردارند، اما با آموزش های لازم و تکیه بر قدرت خود و با حذف تدریجی باورها، عادت های کهنه و پوسیده و جایگزین آن با عقاید جدید می توانند از “من کنونی” به “من بهتر و مطلوب” برسند و به مرحله‌ی خودآگاهی راه پیدا کنند و مثل بقیه هدفمند شوند و از زندگی خود لذت ببرند.

وی اظهار کرد: بیشتر آنها می‌توانند به حقیقت نزدیک تر شوند و احساس کنند هر چه قدرت وجود دارد در آنها نهفته است تا بتوانند زندگی بهتری را تجربه کنند و زندگی جدیدی مملو از عشق ، آرامش ، خودباوری ، تحول و… برای خود انتخاب کنند.

مدرس دوره های خودآگاهی، توانمندسازی و کارآفرینی عنوان کرد: انسان‌ها می‌توانند به مرحله ای برسند که قدرت درک این مسئله را داشته باشند که نفرت ، آزار دیگران ، دورویی ، دروغ، سرزنش دیگران ، نپذیرفتن مسئولیت خود بیش از هر چیز دیگری برایشان مشکل ساز می‌شود و هر چه در زندگی ایشان اتفاق می افتد بازتاب تفکرات درونی آنهاست.

شولی اضافه کرد: بسیار معتقدم هنگامی که صادقانه و در خلوت خود به مرحله خودآگاهی برسیم و بپذیریم و تایید کنیم آنچه بوده ایم ، آنچه هستیم ، آنچه خواهیم بود، و خالصانه خود را به تدریج پاک ، زلال و شفاف کنیم آنگاه همه چیز در زندگی در جهت میل ما خواهد بود و حتی احساس معجزه در زندگی خواهیم کرد.

این رفتارشناس اظهار کرد: همه چیز ما موفقیت‌آمیز خواهد بود و اگر هم نباشد لذت بخش خواهد بود چون فضایی سرشار از اعتماد در ذهن ما شکل می گیرد و تمام تلاشمان این خواهد بود که فقط روی تغییر خودمان متمرکز شویم تا اینکه کوشش کنیم اطرافیان یا دیگران را تغییر دهیم و به این حقیقت برسیم که امروز ، فردای دیروز ما بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه تاخیر در شناخت بهتر خودمان و رفع نقاط ضعف ما حقیقت ها و فرصت های بیشتری را از ما خواهد گرفت، تصریح کرد: باید پس از این مرحله به این فهم و درک برسیم که همه می توانند با تغییر ذهنیت و نگرش به آرامش برسند، البته اگر بخواهند و زندگی جدید و لذت‌بخشی را آغاز کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید