معاون وزارت بهداشت:

در خوزستان باید همه مردم بیمه شوند

    کد خبر :662769

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در خوزستان باید همه مردم بیمه شوند، گفت: متاسفانه باوجود تمام اقدامات انجام شده، ۷ تا ۹ درصد مردم جامعه فاقد بیمه هستند.

 

دکتر ایرج حریرچی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که امروز (۲۷ آذر) در سالن شهدای این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: ۵ میلیون خوزستانی حمایت اصلی را از دانشگاه‌های علوم پزشکی دریافت می‌کنند و مسئولان برای پیشرفت استان خوزستان، باید “خوزستانی” فکر کنند.

 

وی افزود: وزارت بهداشت در حوزه سلامت چهار هدف را دنبال می‌کند؛ یکی از این اهداف افزایش سلامت جامعه است که به دو فاکتور افزایش امید نسبت به زندگی و کیفیت‌بخشی زندگی بستگی دارد. در طی ۴۰ سال اخیر، امید به زندگی در جامعه افزایش یافته است و یکی از اشکالات ما این است که کاملا ایده‌آل‌گرا هستیم؛ در حالی که در ۳۰ سال گذشته پس از کره جنوبی، سریعترین شاخص رشد توسعه انسانی که متشکل از وضعیت اقتصادی، آموزشی و سلامتی است را کشور ما در اختیار دارد و در این شاخص پیشرفت خوبی داشتیم.

 

به گزارش ایسنا، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: هدف دومی که نسبت به آن غفلت می‌شود، محافظت مالی از مردم در هزینه‌های درمان است. متاسفانه باید بگوییم با تمام اقدامات انجام شده اما ۷ تا ۹ درصد مردم جامعه فاقد بیمه هستند.

 

حریرچی ادامه داد: رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی اهواز باید به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد و در خوزستان باید همه مردم بیمه شوند. باید توجه کرد که بخشی از جامعه توان پرداخت هزینه‌های کم درمان را نیز ندارند و ما نسبت به این اشخاص مسئولیت داریم.

 

وی افزود: هدف سوم این است که به نیازهای غیر بهداشتی و درمانی جامعه پاسخ دهیم؛ یعنی باید با بیماران و مراجعه کنندگان با احترام برخورد شود و هدف چهارم نیز کارایی است.

 

حریرچی با بیان اینکه تا سال ۱۴۰۴ ایران باید کشور اول منطقه در حوزه سلامت باشد، گفت: برای رسیدن به این هدف باید خدمات بهداشتی و درمانی را در پنج سطح شامل ارتقای سلامت، افزایش آگاهی جامعه، پیشگیری، درمان، بازتوانی و طب تسکینی و زندگی قبل از مرگ ارائه داد. اگر کشوری بتواند این اقدامات را بدون تبعیض جنسیتی و قومیتی ارائه دهد، موفق خواهد شد.

 

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از زحمات رئیس پیشین دانشگاه علوم پزشکی اهواز، بیان کرد: مردم باید بدون هیچ هزینه کمرشکنی، خدمات درمانی دریافت کنند. امیدواریم استان خوزستان اولین استانی باشد که به این هدف دست یابد. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۱۴۰۲ از لحاظ پوشش خدمات درمانی، کشور اول منطقه باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید