دریاچه ارومیه زنده شد

    کد خبر :513674
دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هم‌اکنون می‌توان گفت که دریاچه ارومیه زنده شده است، گفت: هم‌اکنون دریاچه ارومیه بهترین وضعیت را در پنج سال گذشته داشته و تراز آن به ۱۲۷۱.۴۸ رسیده است.

کیومرث دانشجو امروز در جلسه شورای هماهنگی بحران استان با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه اظهار کرد: امروز نسبت به شهریور سال گذشته شاهد افزایش ۸۱ سانتی‌متری ارتفاع دریاچه ارومیه بوده و نسبت به مشابه سال گذشته ۳۶ سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: در ۶ ماهه اول سال آبی یعنی یک مهر تا ۲۹ اسفند سال گذشته حدود یک میلیارد و و ۱۳۱ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه شده و تا ۱۰ روز فروردین امسال نیز ۲۹۰ میلیون متر مکعب آب وارد دریاچه شده است و مجموع آبی که از اول سال آبی تا به امروز وارد دریاچه شده یک میلیارد و ۴۲۰ میلیون متر مکعب بوده است.

به گزارش فارس،مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی گفت: دبی‌هایی که صبح امروز اندازه‌گیری و وارد دریاچه شده، ۶۳۰ مترمکعب بر ثانیه بوده که عدد قابل توجه و حجم بسیار بالایی است و ارتفاع دریاچه را افزایش داده است.

وی بیان کرد: اگر این ورودی‌ها ادامه پیدا کند، روزانه ۵۴ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه افزوده می‌شود و رهاسازی از سد‌ها نیز همچنان ادامه دارد.

دانشجو با اشاره به اینکه هم‌اکنون می‌توان گفت که دریاچه ارومیه زنده شده است افزود: خوشبختانه هم‌اکنون دریاچه ارومیه بهترین وضعیت را در پنج سال گذشته داشته و تراز آن ۱۲۷۱.۴۸ بوده و ۳۶ سانتی‌متر نسبت به مشابه سال گذشته افزایش ارتفاع داشته است.

وی اظهار کرد: حجم آب دریاچه ارومیه نیز معادل دو میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعب بوده و ۵۰ درصد دریاچه به ویژه مناطق مرکزی آن تحت پوشش آب قرار گرفته و اگر حجم آب به پنج میلیارد مترمکعب برسد دریاچه زنده‌تر می‌شود، چون هم‌اکنون سه متر نسبت به تراز اکولوژیک پایین‌تر است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای آذربایجان‌غربی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این وضعیت بارش‌های مستقیم و رهاسازی‌ها و سیلاب، به زودی شاهد افزایش بیش از سه و نیم میلیارد مترمکعب به داخل دریاچه باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید