دریافتی بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی افزایش یافت

    کد خبر :800485

هیئت وزیران در اجرای مواد (۹۶) و (۱۱۱) قانون تأمین اجتماعی، با پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر افزایش مستمری بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۰ موافقت کرد.

هیئت وزیران در جلسه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با افزایش مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی موافقت کرد.

بر این اساس، از ابتدای فروردین سال ۱۴۰۰ کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و مجموع مستمری بازماندگان مشمولان قانون تأمین اجتماعی که تا پایان سال ۱۳۹۹ برقرار شده است، مطابق مصوبه شورای عالی کار برای دریافت کنندگان حداقل مستمری، از کارافتادگی جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق بیمه برقرار شده به میزان ۳۹ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ افزایش می‌یابد.

به گزارش مهر، همچنین برای سایر سطوح بالاتر از حداقل مستمری، به میزان ۲۶ درصد مستمری آنان در پایان اسفند ماه ۱۳۹۹ به علاوه مبلغ ثابت دو میلیون و ۴۸۳ هزار و ۵۵۰ ریال افزایش می‌یابد.

افزون بر این، حق عائله مندی و حق اولاد کلیه مستمری بگیران واجد شرایط، همانند بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی وفق بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری تأمین و پرداخت می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید