درگیری با گروهک‌های تروریستی در مرز ایران/ عکس

  • سیاسی
  • شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ ۱۱:۵۴
    کد خبر :1021495
درگیری گروهک‌های تروریستی مرز ایران

فرماندهی مرزبانی عراق از درگیری نیروهای این کشور با گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خط مرزی با ایران خبر داد و اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شده‌اند کنترل نقطه مرزی را به دست بگیرند.

فرماندهی مرزبانی عراق، در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای این کشور در خط مرزی با ایران با گروهک‌های تروریستی کُردی درگیر شده‌اند.

فرماندهی مرزبانی عراق اعلام کرد: «در چارچوب تلاش‌های فرماندهی مرزبانی برای کنترل کامل مرزهای عراق با کشورهای همسایه، گروهی از تیپ دوم مرزی به همراه هنگ تکاوری مرزهای منطقه یکم با پشتیبانی نیروهای مرزبانی پیشمرگه در منطقه [کردستان] توانستند نقاطی را در خط مرزی عراق و ایران بعد از درگیری با گروه‌های غیرقانونی که در محدوده مرزهای استان اربیل بر مناطق مذکور تسلط داشتند، تحت کنترل درآورند».

در ادامه این بیانیه آمده است: «فرماندهی نیروهای مرزبانی قصد دارد حاکمیت عراق را در تمام خطوط مرزی با کشورهای همسایه اعمال کند و پرچم عراق را در اقصی نقاط این خطوط به اهتزاز درآورد».

درگیری با گروهک‌های تروریستی

پیشتر «فؤاد حسین» وزیر امور خارجه عراق با اشاره به توافق امنیتی با ایران تاکید کرده بود: «قانون اساسی عراق اجازه نمی‌دهد هیچ طرفی از خاک این کشور برای حمله به کشورهای همسایه استفاده کند».

وزیر خارجه عراق اشاره کرده بود: «تدابیر لازم را برای دور کردن گروه‌های مخالف (گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب) از مرزهای عراق و ایران اتخاذ کرده‌ایم. عراق به توافق امنیتی امضا شده با ایران پایبند است».

درگیری با گروهک‌های تروریستی

توافقنامه همکاری‌های مشترک امنیتی ایران و عراق ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ توسط «علی شمخانی» دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی نخست‌وزیر عراق در بغداد امضا شده است. ایران تاکید دارد که بر اساس این توافق، عراق باید گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در مرزهای مشترک را خلع سلاح کند.

درگیری با گروهک‌های تروریستی

ضرب‌الاجل این توافق در تاریخ ۲۸ شهریور ماه جاری به پایان خواهد رسید. وزیر امور خارجه ایران اخیرا در نشست خبری مشترک با همتای عراقی تصریح کرده بود: «حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است».

فارس 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید