درخواست نامزد دموکرات ریاست جمهوری برای استیضاح ترامپ

    کد خبر :524962
استیضاح ترامپ

یک نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خواستار اقدام قاطع مجلس نمایندگان برای استیضاح دونالد ترامپ شده است.

به گزارش بازتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، «کامالا هریس» سناتور آمریکایی و یکی از نامزدهای دموکرات انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: مجلس نمایندگان باید اقدامات لازم برای استیضاح ترامپ را انجام دهد. به نظر من گزارش رابرت مولر دادستان ویژه پرونده روسیه نشان می دهد که شواهد روشنی در خصوص جلوگیری از اجرای عدالت توسط ترامپ وجود دارد.

وی در ادامه افزود: ما دلایل خوب و روشنی داریم تا بر این باور باشیم که تحقیقات رابرت مولر شواهدی را نشان می دهد که این رئیس جمهور و دولتش در روند انسداد و جلوگیری از اجرای عدالت دست داشته‌اند. من بر این باورم که کنگره باید اقدامات لازم برای استیضاح رئیس جمهور را انجام دهد.

البته نتایج تحقیقات مولر درباره پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 نشان می دهد که کمپین انتخاباتی ترامپ هیچ گونه تبانی یا همکاری با روسیه نداشته است ولی مولر نتوانسته است به این جمع بندی برسد که آیا ترامپ مانع از اجرای عدالت شده است یا نه.

هریس یکی از نامزدهای دموکرات ریاست جمهوری است که خواستار استیضاح ترامپ شده است. هفته گذشته نیز الیزابت وارن سناتور دموکرات آمریکایی خواستار اقدام مجلس نمایندگان برای استیضاح ترامپ شده بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید