درب چوبی ترموود

    کد خبر :1054151

کیفیت بالای درب چوبی ترموود هزینه آن را مقرون‌به‌صرفه می‌کند. برای مقایسه هزینه درب چوبی ترموود با دیگر مواد کلیک کنید.

کدام متریال برای ساخت درب چوبی از نظر قیمت مناسب است؟

چوب ترموود، از الوارهای خام چوب‌های طبیعی تهیه می‌شود؛ اما در فرایند تولید این چوب از روش فشار حرارتی استفاده می‌شود. هدف از این روش ارتقای ویژگی‌های چوب طبیعی است. از این چوب می‌توان برای ساخت انواع درب چوبی استفاده کرد. اما قیمت این درب‌ها در مقایسه با قیمت درب‌هایی که با متریال‌های دیگر ساخته شده‌اند چگونه است؟ در این مطلب از پارس آرای کوهستان به مقایسه هزینه درب چوبی ترموود با دیگر مواد پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های درب چوبی ترموود

با پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی و ورود تکنولوژی و سلیقه‌های متنوع به این صنعت، شکل و ظاهر فضای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها تغییرات اساسی داشته است. یکی از این تغییرات، استفاده از متریال‌های جدید و سازگار با محیط‌زیست در ساخت درب‌های ساختمانی است که نقش مهمی نیز در زیبایی خانه و امنیت آن ایفا می‌کنند.

برای مقایسه هزینه درب چوبی ترموود با دیگر مواد ابتدا باید با ویژگی‌های ترموود آشنایی داشت. الوارهای چوب در فرایند ترموسازی در کوره با دمای بالا قرار می‌گیرند تا تغییر ساختار داده و در نهایت به چوبی مناسب برای ساخت‌وساز نمای چوبی تبدیل شوند.

از سوی دیگر برای داشتن دربی زیبا و ایمن نیاز به انتخاب متریالی است که علاوه بر تأمین این دو مورد، کیفیت کافی را برای دیگر نیازها داشته باشد. چوب ترموود توانسته است به‌تنهایی ویژگی‌های مثبت و کاربرد یک درب خوب را به ارمغان بیاورد. در ادامه با برخی از ویژگی‌های ترموود که آن را به متریالی ارزشمند برای ساخت درب چوبی تبدیل کرده‌اند آشنا می‌شویم.

وزن کم و نصب آسان

چوب‌های ترموود، تحت آزمایش‌های متعددی جهت تعیین میزان کیفیت و کارایی قرار می‌گیرند. یکی از این آزمایش‌ها، سنجش تراکم سلولی چوب ترموود است. در این آزمایش کارشناسان میزان تراکم سلول‌هایی که در مراحل اولیه ترموسازی دچار تغییر ساختار نشده‌اند را مورد بررسی قرار می‌دهند.

در پروسه ترموسازی، چوبی که از خط تولید بیرون می‌آید باید چوبی سبک و قابل‌حمل باشد؛ زیرا در غیر این صورت دیگر متریالی کاربردی برای استفاده عمده نخواهد بود. تراکم سلولی در مرحله اصلاح حرارتی کاهش پیدا می‌کند تا محصول به‌دست‌آمده، چوبی سبک برای سهولت در حمل‌ونقل باشد؛ بنابراین درب چوبی ترموود وزن کمتری نسبت به درب‌های ساخته شده با متریال‌های فلزی و همچنین انواع چوب‌های خام و طبیعی دارد.

این چوب برای نصب نیز بسیار منعطف عمل می‌کند، برای ساخت درب چوبی ترموودی، چوب‌ها را در سایز و ابعاد مشخص برش می‌دهند و به روش فاق و زبانه به کادر اصلی درب اضافه می‌کنند، درگذشته ساخت درب چوبی مراحل سخت و طاقت‌فرسایی داشت؛ اما امروزه به کمک چوب ترموود این مراحل را تنها در چند ساعت می‌توان انجام داد.

عایق سرما و گرما

از اصلی‌ترین ویژگی مفید ترموود در ساخت درب چوبی می‌توان به عایق دما بودن این چوب اشاره کرد. الوارهای چوب‌های طبیعی در اثر گرما و حرارت زیاد، رسانایی دمایی آن‌ها تغییر می‌کند. در مقابل درب چوبی ترموودی در فصل سرما اجازه خروج گرما را از محیط نمی‌دهد و در فصل گرما دمای متعادل فضای داخلی را حفظ می‌کند.

فرایند اصلاح حرارتی باعث شده چوب ترموود نسبت به تبادل هوا در محیط از خود واکنش خوبی نشان بدهد. آزمایش‌ها نیز بیانگر این نکته هستند که چوب ترموود در زمان تبادل هوای سردوگرم به میزان 20 تا 25 درصد تغییرات دمایی را مدیریت می‌کند؛ بنابراین استفاده از درب چوبی ترموود نسبت به دیگر مواد باعث افزایش بهره‌وری انرژی در ساختمان می‌شود و هزینه آن را توجیه می‌کند.

مقاومت مکانیکی بالا

درب‌های ترموودی مقاومت مکانیکی بالایی دارند؛ زیرا در ساخت این چوب‌ها اولویت، افزایش سطح مقاومت و استحکام چوب بوده است. این نوع درب‌ها در مقابل فشارهای خارجی پایداری خوبی از خود نشان می‌دهند. چوب این نوع درب‌ها از نوع کلاس دی ترموود است که عنصر اصلی در ساخت و تولید این چوب توجه به میزان مقاومت چوب ترموود است.

درب ساخته شده از ترموود به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. این چوب توانایی تحمل فشارهای زیادی تا سطح بال را دارد. درب ترموود در اثر ضربه یا خراشیدگی دچار شکستگی آنی نمی‌شود و در صورت بروز آسیب جدی به‌راحتی قابل‌تعمیر است.

مقایسه هزینه ساخت درب چوبی ترموود با دیگر مواد

یکی از نکات جالب‌توجه برای مقایسه هزینه ساخت درب چوبی ترموود با دیگر مواد این است که قیمت این چوب‌ها در بازارهای جهانی نسبت به چوب‌های خام اندکی ارزان‌تر است. دلیل این موضوع این است که این چوب فرایند تولید گران‌قیمتی ندارد و در ساخت آن از منابع تجدیدپذیر استفاده می‌شود. در ایران اما اگر بخواهید چوب ترموود باکیفیت را خریداری کنید، باید به سراغ ترموودهای کشورهای اروپایی بروید که قیمت آن‌ها بعد از واردات اندکی از چوب‌های خام ایران گران‌تر است. اما همان‌طور که گفتیم مقاومت بالای این چوب در برابر عوامل محیطی باعث می‌شود هزینه آن در درازمدت کاملاً مقرون‌به‌صرفه باشد.

در ادامه به مقایسه هزینه درب چوبی ترموود با دیگر مواد می‌پردازیم:

♦ قیمت ترموود از چوب پلاست کمی بیشتر است؛ زیرا چوب پلاست با خرده چوب ساخته می‌شود و این چوب مقاومت بسیار کمتری نسبت به عوامل محیطی و ضربه دارد

♦ قیمت درب چوبی ترموودی از برخی از انواع درب آهنی ارزان‌تر است. درحالی‌که درهای آهنی عموماً زیبایی ترموود را ندارند و کارایی آن‌ها نیز محدود است

نکته دیگری که در مورد قیمت درب چوبی ترموودی باید بدانید این است که برای مقایسه بهتر شما باید عوامل مؤثر بر قیمت این نوع از درب‌ها را نیز بشناسید که از جمله آن‌ها می‌توان به ابعاد درب چوبی، ضخامت درب چوبی، ویژگی‌های ضدسرقت و ویژگی‌های امنیتی درب چوبی، ترکیب متریال‌ها با ترموود، طراحی درب چوبی و… اشاره کرد.

پارس آرای کوهستان سازنده انواع سازه‌ها و آیتم‌های ترموودی است

درب‌های چوبی ترموودی، به دلیل ویژگی‌های خاص خود طرف‌داران بسیاری پیدا کرده‌اند. برای خرید و نصب درب چوبی ترموودی مناسب باید آن را از فروشگاهی تهیه کنید که تجربه و تخصص کافی را در این زمینه داشته باشد. همچنین درب باید مطمئن و باکیفیت باشد تا علاوه بر تأمین امنیت و آرامش شما، کارایی لازم را نیز فراهم کند.

پارس آرای کوهستان، واردکننده مرغوب‌ترین چوب‌های ترموودی برای پروژه‌های مختلف از نمای ترموود تا ساخت انواع سازه‌ها و آیتم‌های ترموودی مانند درب، آلاچیق، دکینگ و… است. برای ثبت سفارش خود می‌توانید با همکاران ما در این مجموعه تماس بگیرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید