دخالت دولت، دلیل بی ثباتی قیمت مرغ

    کد خبر :1009777

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مجلس شورای اسلامی گفت: دلیل بی ثباتی قیمت مرغ، دخالت های غیر کارشناسی دولت در بخش هایی از زنجیره تولید است.

محسن زنگنه نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس افزود:دخالت های غیر کارشناسی که بصورت گزینشی در برخی از زنجیره تولید صورت گرفته منجر شده که دولت نتواند بازار مرغ را سرو سامان بدهد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص گره کور این بازار آشفته تاکید کرد: ما از نظر قانون در کشورهیچ مشکلی نداریم اما مشکل در حوزه مدیریت است.

زنگنه خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان نسبت به وزیر قبلی وزارت جهاد وکشاورزی نظر منفی داشتند نوع مدیریت ایشان در بازار دام ،طیور و مرغ بود.

نماینده مردم تربت حیدریه در پاسخ به اینکه با توجه به نزدیکی انتخابات مجلس و گلایه مردم از کوچک شدن سفرهایشان چه پاسخی برای حوزه انتخابیه خود دارید گفت:ما شرمنده مردم هستیم و گلایه ها به حق است.

وی با اشاره به سخنان هر ساله مقام معظم رهبری در نامگذاری سال افزود:سلوک رهبری استفاده از الفاظ مثبت برای نامگذاری هر سال است کما اینکه شاهدیم سالها به نام جهش تولید، انضباط اجتماعی و رشد اقتصادی عنوان شد اما امسال برای اولین بار بود که ایشان یک معضل را نام بردند و خواستار جلوگیری از تورم شدند و به همین دلیل رهبر انقلاب امسال را سال مهار تورم معرفی کردند.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات  تصریح کرد: ایراد فعلی کشور نگاه بخشی به مسایل است ما برای حل معضل گرانی مرغ باید به بحث ارز، قوانین صادرات و واردات و حوزه مالیات نیز توجه داشته باشیم.

وی افزود: کاری که مجلس می کند نظارت است و قانون اساسی این اختیار را به نمایندگان نداده که در جایی فرمان را دست بگیرند لذا تنها می توانند استیضاح وزیر را به عنوان آخرین راه  انجام دهند.

زنگنه در پاسخ به اینکه آیا دستتان بسته است گفت:نه دستمان بسته نیست و نمی خواهیم شما این مساله را تیتر کنید چون همه دنیا همین است.

عضو هئیت رئیسه کمیسیون برنامه ، بودجه و محاسبات در پاسخ به اینکه چه زمانی مردم می توانند نفس راحتی از بابت هزینه های زندگی داشته باشند افزود:واقعیت این است که اگر امسال بتوانیم همین تورم موجود را مهارکنیم حداقل یک تورم 30 درصدی  خواهیم داشت  که این نشان می دهد شیب گران شدن کم است.

وی ضمن تصدیق اینکه درآمد ها با هزینه ها تعادلی ندارد گفت:متاسفانه عمر تورم در کشور 50 ساله است و اگر اخبار سالهای مختلف را نگاه کنیم همواره مردم از این امر گلایه داشتند ولی در3 سال اخیر اتفاقی که افتاد این بود که تورم  بالای 40 درصد ماندگار شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه تصریح کرد:ما تورم بالای 60 درصد و72 درصدی هم داشتیم اما مقطعی بود وبعد بهبود پیدا کرد ولی در 3 سال اخیر تورم ماندگار شده و همین امر مردم را اذیت می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید