خوراکی های ضد افسردگی در بهار

    کد خبر :897692

برخی خوراکی های مخصوص فصل بهار خاصیت ضد افسردگی دارند، بر اساس تحقیقات دانشمندان مصرف برخی غذاهای سرشار از مواد مغذی موجب شود افراد مبتلا به افسردگی احساس بهتری را تجربه کنند.

۱) هندوانه

هندوانه دارای لیکوپن، آنتی‌اکسیدانی است که از بافت ظریف مغز محافظت می‌کند. لیکوپن هندوانه بیشتر از گوجه‌فرنگی است (تا ۲۰ میلی‌گرم در هر ۲ فنجان) که موجب کاهش خطر التهاب مرتبط با زوال عقل و احتمالاً افسردگی خواهد شد، هندوانه علاوه بر لیکوپن، یکی از بهترین خوراکی‌های سرشار از شکر است.

۲) میگو

اگر می خواهید وعده غذایی آسان و تقویت‌کننده خلق‌وخو را داشته باشید کمی میگو کباب کنید.  امگا ۳ موجود در میگو موجب کاهش علائم افسردگی می شود، سطوح پایین اسید‌های چرب ضروری مانند امگا ۳ در بدن مربوط به بیماری‌های روانپزشکی مثل افسردگی است، سایر منابع خوب اسید‌های چرب امگا ۳ شامل ماهی آزاد، ساردین، ماهی خال‌مخالی و ماهی تن است.

۳) ذرت

 ذرت و سبزیجات نشاسته‌ای دیگر کربوهیدرات‌های باکیفیت و حاوی فیبر و مواد مغذی هستند. از ذرت کبابی لذت ببرید یا این دانه‌ها را با لوبیا سیاه و سالاد مخلوط کنید، زیرا لوبیا‌ها یکی دیگر از کربوهیدرات‌های باکیفیت هستند که موجب سطح خلق‌وخو می شود.

۴) گیلاس

گیلاس منبع فلاونوئید‌ها است که از شما در برابر افسردگی محافظت می کند بر اساس مطالعه‌ای که جولای ۲۰۱۶ در مجله آمریکایی تغذیه بالینی مصرف مقادیر زیاد فلاونوئید‌ها به کاهش خطر افسردگی مرتبط می شود.

۵) مارچوبه

از خوشمزه‌ترین سبزیجات بهاری مارچوبه است که سرشار از مواد مغذی ضدافسردگی مثل فولات و همچنین پتاسیم و ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری دیگر است، افراد مبتلا به افسردگی دارای مقادیر کمتری فولات در بدن و رژیم غذایی خود هستند.

۶) خیار

یکی از دلایلی که خیار علائم افسردگی را کاهش دهد این است که از آب زیادی تشکیل شده و در هوای گرم به شما کمک کند هیدراته بمانید هیدراته ماندن می‌تواند به  سلامت روان کمک کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید