خوراکی هایی که ریزش مو را درمان می کند

    کد خبر :947269
ریزش مو

بهترین خوراکی و مواد غذایی برای درمان ریزش موی سر در زنان و مردان

ریزش مو یکی از چیزهایی است که همه را درگیر کرده اگر چه علل فقدان مو بسیار زیاد است – از جمله ژنتیک، سن، هورمون ها، مسمومیت غذایی، مسمومیت، دارو، اما تغییر رژیم غذایی می تواند مفید باشد.در این بخش از سلامت پوست و مو تمام مواد غذایی و خوراکی های غنی از مواد مغذی آورده شده است که ثابت شده است مو را سالم و پر نگه می دارد، همچنین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای درمان ریزش مو معرفی شه است.

اسفناج

در برخی موارد ( به ویژه زنان )، کمبود مواد معدنی علت فقدان مو است مهم است بدانید کمبود چیزی در رژیم غذایی ندارید که منجر به ریزش مو شود. اسفناج غنی از آهن است و حاوی سبوم است که به عنوان نرم کننده طبیعی مو عمل می کند. رنگ سبز برگها نیز حاوی اسیدهای چرب امگا 3، منیزیم، پتاسیم، کلسیم و آهن دارد. همه به حفظ مو، درخشندگی کمک می کند.

تخم آفتاب گردان

دانه های سویا غنی از ویتامین ب5 ( موسوم به اسیدپانتوتنیک) هستند که به جریان خون در پوست سر و رشد مو کمک می کند. تنها یک اونس از دانه ها حدود 20 درصد ویتامین را تامین می کند.

سالمون

بدن انسان می تواند کارهای دیوانه وار زیادی انجام دهد، مثل تبدیل نورخورشید به ویتامین د. با این حال ، چیزی که نمی تواند انجام دهد ساخت اسیدهای چرب امگا 3 است. علاوه بر کمک در تناسب و عدم بیماری، امگا 3 به شما امکان رشد مو را می دهد و آن را درخشان و پر نگه می دارد.

” امگا 3 ضد التهاب است. اگر التهاب دارید و باعث ریزش مو می شود ، آن ها می توانند کمک کنند. ” بهتر است امگا 3 از منابع طبیعی مانند ماهی سالمون و ماهی آب سرد مانند ماهی ساردین و ماهی خال باشد.

چغندر

ریشه قرمز یاقوتی در مواد شیمیایی طبیعی به عنوان نیترات ها شناخته می شود پس از تجزیه شدن در بدن این مواد شیمیایی ممکن است به افزایش گردش خون کمک کنند که ممکن است اکسیژن و مواد غذایی را به فولیکول های ترشحی مو برساند.

جو دوسر 

جو دوسرغنی از بتا گلوکن هستند و نوعی فیبر قابل حل هستند. دیابت یکی از علل ریزش است و به خاطر غلظت بالای فیبر، بلغور جو دو سر غذایی است که به بهبود حساسیت انسولین بدن کمک می کند.

مرغ

یک نوع اسیدهای چرب اشباع نشده، اسیدهای چرب امگا 6 که به عنوان اسید آراکیدونیک شناخته می شود که رشد مو را تحریک می کند و آن را ضخیم و سالم می سازد. طبق نظرسنجی بهداشت و بررسی تغذیه مرغ منبع اصلی جذب در آمریکا است.

فلفل دلمه ای قرمز

ویتامین ث از شکننده شدن مو جلوگیری می کند. محققان یک مکمل خوراکی حاوی ویتامین ث را به زنان با موهای کم پشت دادند. آن ها دریافتند که مکمل ” رشد موی قابل توجه در زنان با نازک شدن موی موقت ” را ترویج می کند، اگرچه ما اغلب به پرتقال به عنوان بهترین منبع ویتامین ث فکر می کنیم، تنها نیمی از فلفل دلمه ای قرمز متوسط، 158 درصد ویتامین ث دارند.

تخم مرغ 

تخم مرغ پر از ویتامین ب به نام بیوتین است که به رشد مو کمک می کند و ناخن های شکننده را تقویت می کند. نداشتن غذای کافی برای این ویتامین می تواند منجر به ریزش مو شود. سایر منابع خوب عبارتند از بادام، آوکادو و سالمون.

عدس

عدس سرشار از پروتئین، آهن، روی، بیوتین و نیز مقدار زیادی اسید فولیک دارند. بدن به اسید فولیک نیاز دارد تا سلامتی سلول های خون قرمز را که پوست و پوست سر را با اکسیژن تامین می کنند، احیا کند. غذاهایی غنی از اسید فولیک برای اسپرم مفید هستند.

گوشت گاو

همان طور که ذکر شد، کمبود آهن می تواند منجر به ریزش مو شود که مهم ترین آن ها در زنان است. آهن در منابع گیاهی نظیر اسفناج، عدس،سویا و پاستا فراوان است. با این حال بدن تا سه برابر آهن بیشتری از منابع حیوانی جذب می کند بنابراین بهتر است هفته ای چند بار گوشت گوساله بخورید.

گوشت سفید

برای دریافت پروتئین لازم در هفته گوشت سفید مثل:ماهی، مرغ بخورید.

جو

ویتامین ایی یک آنتی اکسیدان قوی است که در واقع می تواند از آسیب نور خورشید به سلول های پوست محافظت کند. هم چنین آسیب آفتاب سوختگی روی پوست سر را ترمیم می کند که می تواند باعث نازکی مو شود.

مغزها

گردو و دیگر آجیل حاوی روغن ها هستند که میزان الاستین مو را بالا می برد.

ماهی های سرشار از منیزیم

علاوه بر آهن، یکی دیگر از مواد معدنی مهم برای روشن نگه داشتن، منیزیم است. وقتی بدن کمبود منیزیم دارد، می تواند منجر به غلظت بالاتری از کلسیم شود که ممکن است منجر به سطوح بالاتر انسولین شود سطح بالا انسولین ممکن است باعث ریزش مو شود.

هویج

هویج تنها برای چشم مفید نیست ویتامین آ موجود در آن ماده مغذی سر را تامین می کند یک پوست سر سالم موهای درخشان، نرم، مرطوب، قوی دارد .

آلو

اگر موهایتان دچار خشکی، نازکی، کدری و ریزش شود کمبود آهن یکی از علل آن است اما آلو یکی از منابع غنی آهن است.

لوبیا سبز

لوبیا سبز غنی از آنتی اکسیدان نیست و ویتامین خاصی ندارد اما حاوی ویتامین ها به اندازه است مثل:روی، آهن، ویتامین گروه ب برای حفظ سلامت مو مفید است.

مواد معدنی و ویتامین های مورد نیاز برای درمان ریزش مو

در قسمت بالا، مستقیما به مواد غذایی اشاره کردیم و حالا می خواهیم به ویتامین ها و مواد معدنی مفید در درمان ریش مو بپردازیم.

اسیدهای چرب امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 همه بدن را تغذیه می کنند. ماده مغذی ضروری تنه، مو و غشا سلولی پوست سر و فولیکول های ترشحی مو را تغذیه می کند و رشد موی سالم را بهبود می بخشد. علاوه بر این، آن ها قابلیت ارتجاعی به مو می دهند و مانع از شکسته شدن و خشکی می شود.

بدن نمی تواند اسیدهای چرب امگا 3 را تولید کند؛ هر چیزی که می خورید آن چیزی است که دریافت می کند. غذاهای حاوی اسیدهای چرب بذر کتان، گردو، سالمون، ماهی تن، کلم، کلم بروکسل، روغن کلزا هستند.

روی

تقویت رشد و ترمیم بافت به حفظ پوست سر و مو کمک می کند که سالم بماند. هم چنین هورمون ها ( تستوسترون ) در بدن را تنظیم می کند و به حفظ تولید غده های چربی در پوست سر و رشد مو کمک می کند.با این وجود، میزان بالای تستوسترون با کمبود مو ارتباط دارد. طبق قانون رژیمی، 11 میلی گرم روزانه تمام چیزی است که شما نیاز دارید.

نخود، گندم، گوشت گوساله،مرغ حاوی روی هستند.

پروتئین

اگر به اندازه کافی پروتئین نخورید موهایتان خاکستری می شود رژیم سرشار از پروتئین برای سلامت کلی مفید است. زرده تخم مرغ، ماست یونانی، کلم، لوبیا، مغزها، عدس حاوی پروتئین هستند.

آهن

آهن به رساندن خون به سلول ها کمک می کند. بسیاری از پزشکان ارتباطی بین درمان کم خونی ناشی از آهن و افزایش رشد مو را پیدا کرده اند.

غذاهایی که باید بخورید:سبزیجات تیره و سبز، حبوبات، لوبیا، گوشت قرمز، بوقلمون، زرده تخم مرغ.

ویتامین ها آ و ث

هر دو ویتامین به تولید چربی، مواد روغنی که فولیکولهای ترشحی مو به بیرون می دهند، کمک می کنند. نرم کننده طبیعی مو،هستند و باعث می شود مو نشکند به علاوه، ویتامین ث مقدار آهن تقویت شده را افزایش می دهد که بدن می تواند استفاده کند.

غذاها:اسفناج، بروکلی، سیب زمینی شیرین، کدوتنبل.

منیزیم

منیزیم چهارمین ماده معدنی در بدن است و برای بیش از 300 واکنش بیوشیمیایی – رشد مو مورد نیاز است. اما تحقیقات دانشگاه پزشکی کارولینای جنوبی نشان می دهد که 68 درصد از بزرگسالان آمریکا به اندازه کافی ماده مغذی ضروری را دریافت نمی کنند و باعث افزایش التهاب در بدن و ریزش مو در زنان و مردان می شود.

غذاهایی که باید بخورید:بادام، اسفناج، عدس، برنج قهوه ای است.

سلنیوم

عنصر ی است که به بدن کمک می کند سلنو پروتئین تولید که متابولیسم، سنتزدی ان ای و ایمنی را تنظیم و مو را تحریک می کند تا رشد جدید را تشویق کند. غذاهایی که باید بخورید:آجیل، ماهی تن، ماهی ساردین،میگو.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید