خوابیدن در این ساعات بیشترین تاثیر را دارد!

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ۱۵:۰۸
    کد خبر :99335

بهترین اوقات خواب از ساعت 9 تا 10 شب تا نزدیکی اذان صبح است، افراد هرچه شب زودتر به رختخواب بروند، صبح زودتر و سرحال‌تر از خواب بیدار می‌شوند.

محمد انصاری‌پور درباره خواب اظهار کرد: خواب موجب تقویت قوای مغزی است، حتماً افراد تجربه کرده‌اند که بعد از یک خواب راحت، عملکرد مغزی و کارهای فکری آنها بهبود پیدا می‌کند, این خواب مناسب و معتدل به‌خصوص برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اساتید که بیشتر مطالعه می‌کنند و به کارهای علمی می‌پردازند واجب‌تر است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران تصریح کرد: خواب کم در همه افراد در کاهش سطح سلامتی همه اعضای بدن نقش دارد, به‌ویژه عملکرد مغزی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد, فراموشی، کج‌خلقی، کاهش تمرکز، کاهش یادگیری و حافظه، اضطراب، افزایش تصادفات رانندگی از جمله عوارض کم‌خوابی ناشی از نقصان عملکرد مغزی است.

انصاری‌پور اذعان کرد: امروزه گروهی از مردم به‌دلایل مختلفی به بیداری در شب می‌پردازند که به بدن خود ضررهایی وارد می‌کنند که می‌توان به افت عملکرد مغزی, کاهش هضم درست غذا, کاهش تولید اخلاط سالم و در نتیجه نارسایی در تغذیه سلول‌های بدن, کاهش ترمیم بافت‌ها, کاهش دفع سموم و انباشته شدن آنها در بدن, افت عملکرد همه اعضای بدن به‌خصوص دستگاه گوارش, سریع‌تر شدن فرآیند پیری و بروز انواع بیماری‌ها اشاره کرد.

بهترین اوقات خواب

وی خاطرنشان کرد: بهترین اوقات خواب از ساعت 9 تا 10 شب تا نزدیکی اذان صبح است, افراد هرچه شب زودتر به رختخواب بروند, صبح زودتر و سرحال‌تر از خواب بیدار می‌شوند, در یک برنامه ارزیابی سلامتی فردی در آمریکا اشاره شده است که یک ساعت خواب قبل از نیمه‌شب معادل 2 ساعت خواب بعد از نیمه‌شب در ایجاد ترمیم و رفع خستگی و ایجاد نشاط مؤثر است.

عوارض زیاد خوابیدن

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: خواب زیاد باعث سردی مزاج بدن می‌شود و این یعنی سستی, تنبلی و رخوت که روند پیری را تسریع می‌کند همچنین موجب افت عملکرد مغزی, افسردگی و اختلالات گوارشی نیز می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید