افشاگری درباره خطای فاحش در سرویس اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل

    کد خبر :842908
افشاگری درباره خطای فاحش در سرویس اطلاعاتی-امنیتی اسرائیل

همزمان با فرار شش اسیر فلسطینی از امنیتی‌ترین زندان رژیم صهیونیستی، روزنامه اسرائیلی هاآرتص یک خطای امنیتی فاحش از جانب سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی این رژیم را فاش کرد.

وبسایت النشره نوشت، روزنامه اسرائیلی «هآرتص» یک خطای امنیتی فاحش رژیم صهیونیستی را که منجر به فرار موفق اسرای فلسطینی از زندان شده را فاش و اعلام کرد نقشه مهندسی زندان نظامی «جلبوع» که ۶ اسیر فلسطینی توانستند از آن فرار کنند پیشتر به شکل علنی در اینترنت منتشر شده بود.

این روزنامه صهیونیستی در ادامه تاکید کرد این نقشه توسط دفتر مهندسی که بر طراحی ساختمان زندان نظارت می‌کند منتشر شد و در اختیار همه کسانی که می خواستند آن را مشاهده کنند قرار گرفت. البته هنوز مشخص نیست آیا این نقشه به فرار اسرا از زندان کمک کرده است یا نه.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد در زندان مذکور رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این یک خطای امنیتی بسیار فاحش و جدی است. انتشار نقشه بنای یک زندان امنیتی یک شکست امنیتی اطلاعاتی برای اداره زندان است که اجازه این کار را داد.

برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی می‌گویند: «تونلی که اسرا از آن فرار کردند، توسط کشاورزان شناسایی شد».

در همین راستا «بنی گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به ارتش این رژیم دستور داد تا حضور خود را در گذرگاه های مرزی تقویت کنند تا مانع از عبور اسرای فلسطینی از مرزها که بامداد روز گذشته موفق به فرار از زندان شدند، شوند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت نیز اعلام کرد که ارتش اسرائیل از ترس ورود ۶ اسیر فراری به نوار غزه، در تمامی مسیرهای منتهی به این باریکه ایست بازرسی‌های سیار ایجاد کرده است.

بسیاری از کارشناسان امنیتی این اتفاق را یک شکست اطلاعاتی و امنیتی بزرگ برای رژیم صهیونیستی می‌دانند.

به گزارش تسنیم، فراراسرای فلسطینی درحالی رخ داده که صهیونیست‌ها هم‌زمان نگران شعله‌ور شدن عرصه درگیری‌ها در کرانه باختری و مرزهای نوار غزه نیز هستند و تحرکاتی از جانب فلسطینیان ساکن اراضی ۱۹۴۸ برای تظاهرات ضد جنایت‌های اسرائیل نیز صورت گرفته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید