خسروی: همه داوری را فراموش کرده بودند،‌ اما حالا می‌گویند فغانی باید فینال را سوت بزند/ اجازه دهیم او کارش را بکند

  • ورزشی
  • یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹
    کد خبر :314437

کارشناس داوری فوتبال کشورمان گفت: در کشور ما تاکنون همه داوری را فراموش کرده بودند،‌ اما حالا می‌گویند فغانی باید فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را سوت بزند.

علی خسروی درباره قضاوت تیم داوری ایرانی در دیدار آرژانتین و فرانسه در جام جهانی 2018 روسیه اظهار داشت: فغانی به خوبی این بازی را قضاوت کرد و مانند دو دیدار قبلی که سوت زده بود، هم خوب دوید و هم به تمام صحنه‌ها نزدیک بود. مورد خاصی در این مسابقه وجود نداشت که نقدی به فغانی وارد باشد.

وی در واکنش به این موضوع که اکنون خیلی‌ها فغانی را کاندیدای قضاوت در فینال جام جهانی می‌دانند،‌ عنوان کرد: متأسفانه در ایران تا الان همه داوری را فراموش کرده بودند،‌ اما حالا نظر می‌دهند و می‌گویند فغانی باید فینال را سوت بزند. این صحبت غیر حرفه‌ای است. لطفاً رفتار غیر حرفه‌ای نکنیم. الان همه در مورد داوری حرف می‌زنیم، اما من یک سوال دارم،‌ چرا داوران ایرانی 13 سال دربی را سوت نزدند؟

کارشناس داوری کشورمان در ادامه با بیان اینکه داور فینال جام جهانی را کمیته داوران، رئیس و مسئولان فیفا انتخاب می‌کنند،‌ گفت: جام جهانی بازی به بازی پیش می‌رود و قضاوت هر مسابقه امتیاز خودش را دارد. الان همه ما روی فغانی «زوم» کرده‌ایم، این اشتباه است،‌ باید بگذاریم کارش را بکند. نه خوبش را بگوییم نه بدش را. قضاوت در فینال جام جهانی به فاکتورهای زیادی مانند عملکرد داور،‌ حساسیت‌های قاره‌ای، نظر روسای فیفا و …. بستگی دارد. به طور مثال هاوارد وب فینال جام جهانی 2010 را فقط به خاطر اینکه حق تیم ملی انگلیس در داوری مقابل آلمان خورده شده بود، سوت زد.

خسروی یادآور شد: هر کدام از ما باید رفتار مسئولانه داشته باشیم و اگر فغانی فینال جام جهانی را سوت زد،‌ خوشحال شویم. حرف‌های غیر حرفه‌ای نزنیم و فقط منتظر باشیم ببینیم بازی‌ها چطور پیش خواهد رفت.

وی افزود: خوشحالیم که در جام جهانی روسیه هم فوتبال و هم داوری ما در سقف فوتبال دنیا نشسته است. از تک تک بازیکنان تیم ملی فوتبال هم تشکر می‌کنم، چه کسانی که انتخاب شدند، چه آنهایی که نشدند و چه آنهایی که قهر کردند. فوتبال و داوری در جام جهانی مردم را خوشحال کردند و امیدوارم مسئولان قدر این را بدانند.

رئیس کمیته داوران استان همدان در پایان گفت: از امروز مسئولیت من در شهر همدان هم نسبت به تمام داوران بیشتر شده است و باید بیشتر تلاش کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید