خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار ارتش ایران

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۰۴
    کد خبر :937623
خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار ارتش ایران

خرید جنگنده‌های سوخو 35 از روسیه در دستور کار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

امیر سرتیپ حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی درباره خرید جنگنده برای نیروی هوایی ارتش گفت که خرید جنگنده‌های سوخو 35 از روسیه در دستورکار نیروی هوایی است.

وی با بیان اینکه خرید سوخو 30 در برنامه نیست و فعلاً خرید سوخو 35 از روسیه مطرح است، افزود: این موضوع در دستورکار قرار دارد و امیدواریم بتوانیم در آینده به این جنگنده‌های نسل 4++ دست پیدا کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین تأکید کرد که تصمیم‌گیری نهایی در زمینه خرید جنگنده سوخو 35 از روسیه در اختیار فرماندهی ارتش و فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح است.

آشنایی با جنگنده سوخو 35

به گزارش برنا،‌ سوخو 35 یکی از قدرتمند ترین جنگنده های نسل 4++ دنیاست که به رادار پیشرفته آرایه فازی N-035 مجهز است و امکان کشف 30 هدف و درگیری با 8 هدف را بصورت هم زمان در آسمان و دریا و زمین را داراست. برد نهایی رادار این جنگنده در حالت پیک پاور حدود 400 کیلومتر است. این رادار پیشرفته توان پوشش زوایای بالا و پایین خود تا 60 درجه و طرفین خود را تا 120 داراست و زاویه پوشش و اسکن بسیار خوبی دارد.

خرید جنگنده سوخو ۳۵ از روسیه در دستور کار ارتش ایران

این جنگنده مجهز به سنسورهای راداری و حرارتی هشدار دهنده با پوشش 360 درجه است که هر نوع قفل راداری دشمن یا نزدیک شدن جنگنده و موشک دشمن را از زاویه دقیق به خلبان اطلاع میدهد و در نمایشگر کابین جهت آن را مشخص میکند. این جنگنده بصورا همزمان امکان جنگ با اهداف هوایی و زمینی و دریایی را دارد و به انواع موشکهای هوا به هوا و هوا به زمین و ضد کشتی و ضد رادار نیز مسلح میشود.

علاوه بر آن توانایی پرتاب و شلیک انواع بمب و موشک های لیزری و ماهواره ای و راداری را نیز در خود دارد که دست نیروی هوایی را برای انجام هر نوع عملیاتی باز میگذارد.

حداکثر سرعت این جنگنده در ارتفاع پست 1500 کیلومتر و در ارتفاع بالا 2500 کیلومتر بر ساعت است و عمر عملیاتی موتور های قدرتمند آن در هر دوره خدمت قبل از نیاز به کنترل و اورهال 4000 ساعت است که در حدود 4 برابر عمر عملیاتی موتورهای جنگنده سوخو 27 میشود که عددی بسیار مناسب جهت خدمت در نیروی هوایی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید