خدمات آنلاینی که «نشان بانک» در اختیار مشتریان بانک ملی قرار داد

    کد خبر :793875
نشان بانک

چهارم اسفند ماه سالجاری، همایش ملی شو برگزار شد، در این دوره از همایش همچون دوره های پیشین، بانک ملی برای مشتریانش سنگ تمام گذاشت و از 8 سرویس و خدمت اپلیکیشن ایوا، رونمایی کرد.

«بازتاب»؛ همایش ملی شو از سال 96 برگزار می شود و هر ساله با رونمایی از تازه ترین محصولات بانک ملی ایران در حوزه بانکداری دیجیتال، بانکداری الکترونیک، بانکداری غیرحضوری و سامانه های پیشرفته بانکداری، خدمات تازه ای را به مشتریان این بانک معرفی می کند.

سرویس‌های نشان بانک، نشان اعتباری، نشان پرداخت، ملی بازار و … از جمله خدماتی هستند که در چهارمین دوره همایش ملی شو معرفی شده اند و در حال حاضر کاربران اپلیکیشن ایوا می‌توانند از آنها استفاده کنند، در دوره های پیشین این همایش خدماتی از جمله بانک آفیسر، ربات آلفا، سامانه بام، اپلیکیشن بله، سامانه سککوک، ملی بازار، ملی فاند و … عرضه و در اختیار مشتریان قرار گرفته بود.

حالا سوال این است که هدف اصلی بانک ملی از ارائه خدمات مربوط به بانکداری دیجیتال و بانکداری الکترونیک چیست و چه کمکی به کاربران و مشتریان این بانک می کند؟

معرفی سرویس ها و خدمات الکترونیکی بانک ملی در دوره های پیشین همایش ملی شو هم برقرار بود اما امسال و با توجه به شیوع کرونا در کشور، رنگ و بوی دیگری به خود گرفت.

در روزهایی که مردم به دلیل بیماری کرونا ترجیح می دهند کمتر به شعب بانک ها مراجعه کنند، ارائه خدمات مربوط به بانکداری الکترونیکی جدا از کاهش هزینه های معمول و افزایش سرعت فرایندها، می تواند به کاهش شیوع بیماری کرونا هم کمک کند.

در این میان یکی از پرسروصداترین خدماتی که در چهارمین همایش ملی شو رونمایی شد، سرویس نشان بانک است که این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا با استفاده از این سرویس دیجیتال، فعالیت های مالی و بانکی خود را به صورت غیرحضوری و به آسانی انجام دهند.

در سرویس نشان بانک، کاربر می‌تواند در تمامی روزهای هفته و در 24 ساعته شبانه روز  از خدمات بانکی و مالی از جمله ثبت امضای الکترونیک، پرداخت تسهیلات، افتتاح حساب، صدور دسته چک، دریافت شبا و … در بستر اپلیکیشن ایوا استفاده کند.

ناگفته نماند که سرویس نشان بانک پیش از این برروی اپلیکیشن آپ قابل دسترسی بود اما از این پس با افزایش خدمات بر روی اپلیکیشن ایوا هم قابل استفاده است.

انجام خدمات با امضای دیجیتال

بانک ملی با سرویس نشان بانک شرایط استفاده آسان از فضای دیجیتال را برای مشتریانش فراهم کرده ، اما سوال این است که کاربران برای بهره گیری از این خدمات باید چه اقداماتی انجام دهند؟

“امضای دیجیتال” نخستین گام برای ورود به نشان بانک است، کاربران باید به سرویس گواهی امضا وارد شوند و پس از تکمیل فرآیند و ایجاد امضای الکترونیک، از خدمات و سرویس‌های شعبه مجازی بانک ملی ایران به صورت نامحدود استفاده کنند.

حالا مشتریان می توانند پس از احراز هویت و گواهی امضای الکترونیک، اقدام به افتتاح حساب غیرحضوری در سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا کنند.

همچین در سرویس نشان اعتباری، کاربرانی که سهام عدالت آن ها در بانک ملی است، می توانند سهام خود را وثیقه قرار داده و تا سقف 10 میلیون تومان تسهیلات به صورت کارت اعتباری دریافت کنندو از فروشگاه های طرف قرارداد بانک ملی همچون فروشگاه‌های وین مارکت، افق کوروش و رفاه استفاده خرید کنند.

دیگر سرویس ارائه شده از طریق نشان بانک ملی، تسهیلات کرونایی است که به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا و بدون نیاز به مراجعه حضوری از طریق اپلیکیشن ایوا پرداخت می شود.

پرداخت اقساط تسهیلات هم، از آن دست خدماتی است که مورد نیاز بسیاری از مشتریان بانک ملی است، در این سرویس کاربران اقساط تسهیلات خود را از محدوده مبلغی در بازه 100.000 ریال تا 20.000.000 ریال پرداخت می کنند.

خدمات نشان بانک به این موارد خلاصه نمی شود و مشتریان می توانند با استفاده از این سرویس در عرض چند ثانیه، به کارت بانکی دیگران پول انتقال دهند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دستگاه های کارتخوان برای انتقال وجه نیست.

البته در بسیاری از اپلیکیشن های تلفن همراه امکان پرداخت اقساط، سرویس کارت به کارت و … وجود دارد اما آن چیزی که اپلکیشن ایوا و سرویس نشان بانک را از سایرین جدا می کند، تنوع خدمات ارائه شده است.

اعلام موجودی کارت و استعلام شبا

در سرویس نشان بانک، مشتری می تواند با وارد کردن شماره کارت و اطلاعات بانکی از جمله cvv2، تاریخ انقضا، رمز یکبار مصرف، موجودی حساب خود را مشاهده کند، همچنین کاربران با وارد کردن شماره مشتری (این شماره در سامانه بام هم قابل رویت است) می توانند لیست حساب‌های مربوط به خود را رصد کنند.

مشاهده نرخ آنلاین ارز از دیگر قابلیت های سرویس نشان بانک اپلیکیشن ایوا است، در این سرویس با کلیک بر روی گزینه به روزرسانی، نرخ خرید و فروش 14 ارز رایج دنیا در هر زمان از شبانه روز قابل مشاهده است.

در میان تمامی خدمات ارائه شده به نظر می رسد که استعلام شماره شبا یکی از پرکاربردترین سرویس ها باشد، مشتری بانک ملی برای بهره گیری از این سرویس کافی است که شماره حساب بانک ملی خود را وارد و سپس شبا را دریافت کند.

پرونده استعلام گیری در نشان بانک به شماره شبا محدود نمی شود، بلکه می توان وضعیت چک را هم استعلام کرد ضمن اینکه تاریخچه ای از چک شامل تاریخ، ساعت صدور، مبلغ و وضعیت آن را هم مشاهده کرد.

مشاهده حساب ترجیحی یعنی لیست حساب‌های بانک ملی متصل به کارت بانکی، صورتحساب ارزی ، صورتحساب تسهیلات، ریز صورتحساب ریالی و صورتحساب کارت از دیگر خدمات ارائه شده در سرویس جدید بانک ملی است.

نشان بانک همچنین اقدام به ارائه سرویس ساپتا برای مشاهده تمام پیامک های (واریزی و برداشت) مربوط به کارت های بانک ملی را هم فراهم کرده است، ضمن اینکه دریافت کارت هدیه، مسدودی کارت و امکان جست و جوی شعب بانک ملی هم از دیگر خدمات ارائه شده این سرویس است.

درواقع به نظر می رسد که بانک ملی با ارائه نشان بانک تلاش کرده تا بیشترین میزان از خدمات بانکداری الکترونیکی را در اختیار مشتریانش قرار دهد و آنها را از حضور در شعب بانک ها بی نیاز کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید