خداحافظی همیشگی فولکس‌واگن با بیتل، جایگزین الکتریکی در کار نیست

  • خودرو
  • پنجشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۸ ۱۲:۵۰
    کد خبر :514824

بیتل یکی از نمادین‌ترین و مشهورترین محصولات فولکس‌واگن است. این خودرو که برای اولین بار در سال 1938 به بازار آمد، موجی عظیم را رقم زد و به پرفروش‌ترین خودروی دنیا تبدیل شد. سپس چندین سال بعد از خاتمهٔ تولید بیتل کلاسیک، فولکس‌واگن تصمیم به احیای این خودروی دوست‌داشتنی گرفت و بدین ترتیب نسل کاملاً جدید بیتل را در سال 1998 معرفی کرد. سومین نسل این ماشین نیز حدود هشت سال پیش یعنی در سال 2011 معرفی شد و تولید آن تا به امروز ادامه دارد. چندی پیش اما فولکس‌واگن با معرفی نسخهٔ پایانی بیتل اعلام کرد که پس از بیش از هفت دهه، سرانجام در سال 2019 به تولید این خودروی نمادین خاتمه خواهد داد.

در همان زمان شایعات و گزارشاتی ادعا کردند که بیتل در آینده در قالب یک خودروی تمام الکتریکی بازخواهد گشت. ولی حالا این شایعات صریحاً توسط مدیرعامل گروه فولکس‌واگن آقای «هربرت دیس» رد شده‌اند. موتورترند در نمایشگاه ژنو فرصت گفتگویی با آقای دیس را پیدا کرده و در مورد موضوعات مختلفی از وی سؤال پرسیده است که یکی از این سؤالات، ساخت جانشینی الکتریکی برای بیتل بوده است. مدیرعامل گروه فولکس‌واگن در پاسخ به این سؤال گفته است که بیتل به خودرویی تمام الکتریکی تبدیل نخواهد شد. آقای دیس در این رابطه توضیح داده است:

ما نمی‌توانیم محصولات تاریخی فولکس‌واگن را با خودروهای الکتریکی پوشش دهیم و نباید این کار را انجام دهیم

بنابراین به‌وضوح مشخص شده که بیتل جدید در آینده وجود نخواهد داشت اما به گفتهٔ آقای دیس، کانسپت ID Buggy که در نمایشگاه ژنو رونمایی شد به‌طور غیرمستقیم جایگزین بیتل خواهد شد. تولید این کانسپت تقریباً قطعی است و حتی امکان عرضهٔ آن در ایالات‌متحده هم وجود دارد. البته ممکن است ID Buggy خودرویی تولید محدود باشد. مدیرعامل گروه فولکس‌واگن در مورد سایر محصولات آیندهٔ این شرکت نیز صحبت کرده و گفته است که تمامی اعضای خانوادهٔ محصولات الکتریکی ID به‌جز هاچ‌بک‌ها در ایالات‌متحده عرضه خواهند شد زیرا هاچ‌بک‌ها بازار محدودی در این کشور دارند و به همین دلیل فقط در چین و اروپا عرضه خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید