خبرهای جدید از احداث قطار برقی در تهران

    کد خبر :1023531
قطار برقی
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مطالعات کامل انجام شده درخصوص تراموا در تهران گفت: قطعا با ارائه مطالعات متخصصین اعضای شورا بررسی‌های دقیقی را انجام خواهند داد و در نهایت نظر خود را اعلام خواهند کرد.

مهدی چمران پیش از آغاز یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: در ابتدای جلسه امروز نطق پیش از دستوری توسط یکی از اعضای شورا قرائت خواهد شد و پس از آن گزارشی از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ارتباط با ایام اربعین در کربلا ارائه خواهد شد. البته پیش‌تر این گزارش در شورا ارائه شده بود اما با توجه به تلاش‌هایی که در حوزه خدمات شهری انجام شده و نیاز به تبیین آنها بود مقرر شد که این وقت در اختیار حوزه قرار بگیرد.

وی افزود: در ادامه جلسه نیز موضوع املاکی که به اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی شهرداری تهران واگذار شده است پرداخته خواهد شد تا در خصوص ثبت این املاک و چگونگی برخورد با آن تصمیمات لازم در قالب این لایحه اتخاذ شود. دو گزارش حسابرسی نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص ابتدای مهر ماه و آغاز بکار مدارس و کنترل ترافیک سطح شهر تهران گفت: در ابتدای مهر ماه کمیته استقبال از مهر تشکیل می‌شود و امسال نیز فعالیت‌های خود را از ابتدای مهر آغاز کرده و تلاش شده که ترافیک روانی در ابتدای مهر ماه داشته باشیم. ورود دانش آموزان و دانشجویان به مراکز آموزشی در ابتدای مهر ماه موجب ایجاد ترافیک می‌شود. البته امسال از سوم مهر ماه شاهد فشرده‌تر شدن ترافیک بودیم و امروز نیز ترافیک مناسبی را در سطح شهر تهران شاهد نبودیم.

چمران درباره وضعیت حمل‌ونقل عمومی پایتخت نیز گفت: تلاش‌ها و اقدامات خوبی همچون ورود ۹۷ دستگاه اتوبوس تحویل گرفته شده از وزارت کشور بوده‌ایم و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی نیز اعلام کرده طی دو مرحله ۴۰ دستگاهی از اتوبوس‌ها به زودی وارد خط خواهند شد که امیدواریم با این تلاش‌ها شاهد بهبود و کنترل ترافیک در شهر تهران باشیم.

وی در خصوص موضوع احداث دروازه در شهر تهران نیز گفت: از اساتید معماری و پیشکسوتان این حوزه و همکارانمان در دانشگاه دعوتی انجام شد و بحث گسترده‌ای شکل گرفت. در خصوص اینکه این دروازه در کجای شهر تهران جانمایی شود یا به جای آن میدان ساخته شود بحث‌های زیادی شکل گرفت. لذا مقرر شد در جلسه‌ای دیگر جمع‌بندی و دستور کار این موضوع تبیین شود.

وی در خصوص احداث آرامستان در نقاط مختلف شهر تهران گفت: در خصوص احداث آرامستان در نزدیکی کوه بی‌بی شهربانو هنوز بررسی‌های دقیق انجام نشده، چهار یا پنج نقطه به عنوان محل احداث آرامستان‌ها در نظر گرفته شده ولی باید بررسی دقیق صورت بگیرد. این آرامستان‌ها با هدف دسترسی ساده‌تر مردم در سطح پهنه شهر تهران از جمله شمال غرب، شمال شرق و شرق تهران مقرر است که احداث شود و نقاطی نیز در نظر گرفته شده اما هنوز بررسی دقیق انجام نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بررسی خطوط پیشنهادی برای احداث تراموا در شهر تهران گفت: مطالعات کاملی در این خصوص انجام شده اما هنوز به شورای شهر تهران به صورت مکتوب ارائه نشده است. قطعا با ارائه مطالعات متخصصین به همراه اعضای شورا بررسی‌های دقیقی را انجام خواهند داد و در نهایت نظر خود را برای احداث تراموا در شهر تهران اعلام خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید