«خانم کارکوب» روانه بازار کتاب شد

    کد خبر :291074

کتاب«خانم کارکوب» شامل روایتی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشر شهید کاظمی کتاب «خانم کارکوب» شامل روایتی از زندگی مادر شهیدان کارکوب زاده را به قلم رضیه غبیشی نویسنده کتابهایی چون «ملاصالح» منتشر کرد.

غبیشی درباره این کتاب عنوان داشت: این کتاب روایتی داستانی از زندگی مادر شهیدان کارکوب‌زاده در شهر آبادان است. ایشان مادر دو شهید، یک مفقود الاثر، یک آزاده جانباز و یک آزاده هستند. خود ایشان نیز از مجروحان شیمیایی جنگ تحمیلی هستند و همسرشان نیز از فعالان سپاه پاسداران هستند.

وی درباره نحوه آشنایی با سوژه این کتاب نیز گفت: ایشان همشهری من بودند و در کنار آن در سال‌های قبل از انقلاب نیز به واسطه اینکه با دخترشان هم کلاس بودم و بعد از جنگ نیز با ایشان رفت و آمد داشتم و همین مساله من را با ایشان آشنا کرده بود.

غبیشی افزود: من برای نوشتن این کتاب با خانم کارکوب‌زاده مصاحبه گرفتم اما حاصل کار را از قالب مصاحبه خارج کرده و در قالب یک قصه از زبان ایشان تعریف کردم. این کتاب شرحی است از زندگی ایشان از کودکی تا سال ۱۳۹۲ که شوهر ایشان از دنیا می‌رود.

به گزارش مهر ،این نویسنده درباره چرایی تالیف این اثر نیز گفت: نوشتن این کتاب را کسی سفارش نداد بلکه نوشته شدنش حاصل علاقه خود من است. من دوست دارم درباره زن‌ها و مردهای سرزمینم و حماسه‌های آنها بنویسم. به همین خاطر هم به شهر قم رفتم و با ایشان مصاحبه کردم. من فکر می‌کنم مظلومیت مردم شهر من هنوز دیده نشده و مساله‌ای مانند فداکاری یک زن و یک مادر و عشق بی‌انتهای او به سرزمین و خانواده‌اش که مبدا آن شهر من است باید برای نسل‌های آتی روایت شود.

کتاب «خانم کارکوب» را نشر شهید کاظمی به تازگی منتشر کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید