حکم اعدام برای جاسوس سیا

    کد خبر :682482

غلامحسین اسماعیلی روز سه شنبه در نوزدهمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در پاسخ به سوالی درباره دستگیری تعدادی از جاسوسان آمریکایی و سرنوشت پرونده آنها گفت: این فرد ضمن ارتباط با سازمان جاسوسی، از آن‌ها دستمزدهای کلانی را هم به عنوان حق‌الحزمه دریافت کرده و تلاش می کرد بخشی از اطلاعات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران را در اختیار سرویس آمریکا قرار دهد.

وی با بیان اینکه اخیرا دیوان عالی کشور حکم اعدام این جاسوس آمریکایی را نیز تایید کرده است، افزود: دشمنی آمریکا مصادیق و نمونه‌های متعددی در برابر نظام جمهوری اسلامی دارد از تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی ایران گرفته که معتقدیم جنگ تحمیلی هشت ساله را آمریکایی‌ها بر ما تحمیل کردند تا حمله نظامی به صحرای طبس و زدن هواپیمایی مسافربری جمهوری اسلامی ایران و اقدامات متعددی که در طول این چهل سال نظام سلطه به سرکردگی آمریکا در برابر نظام و انقلاب ما داشته است. تحریم ها و شهادت شهید قاسم سلیمانی نمونه های دیگری از این دشمنی‌هاست.

اسماعیلی ادامه داد: بهره‌گیری از جاسوسان برای جمع‌آوری اخبار و اطلاعات و ضربه زدن به جمهوری اسلامی، یکی دیگر از فعالیت‌های خصمانه دولت آمریکا علیه ایران اسلامی است.

وی اظهار داشت: به لطف خدا و هوشیاری مردم و توانمندی بخش‌های مختلف امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی، در هیچ کدام از این زمینه‌ها آن توفیقی که مدنظر آنها بوده، بدست نیامده است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت:‌ هوشیاری اطلاعاتی باعث شده جاسوسان آمریکایی و صهیونیستی یکی بعد از دیگری شناسایی و محاکمه و مجازات شوند به ویژه ضربه محکمی که سال گذشته به سرویس جاسوسی آمریکا زده شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: حامیان این قبیل افراد مطلع شوند که جمهوری اسلامی با دشمن به ویژه دشمن خارجی اهل تعارف و مسامحه نیست و عمل و اقدام و منطق ما در برابر دشمن، منطق اقتدار و صلابت و پاسخ محکم به دشمنی دشمنان است.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: همچنین اخیراً دو ایرانی دیگر از جاسوسان سیا که در قالب یک موسسه و بنیاد خیریه فعالیت می‌کردند، شناسایی و محاکمه و به جرم جاسوسی ۱۰ سال حبس و به جرم اقدام علیه امنیت به پنج سال حبس محکوم شدند که به خاطر قطعی نبودن احکام، از بیان اسامی خودداری می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید